Tisdag

Hej min kära blogg ännu en dag som framskrider i livet! Vaknade och hade inte ens märkt att sonen Charlie hade gått till skolan och älsklingen var redan ute, morgon-hurt-bulle som han är hahahahaha......
Men ändock det underbaraste som finns.....
Kaffet var såklart klart och luktade så gött i köket, och det var bara att kliva upp och äta min goa frukost.......
Har minskat min frukost nu, då jag gått upp lite väl mycket i vikt, men det sägs ju att mår man bra så går även vikten upp så det måste vara det har jag konstaterat då hihi......
Smal som jag alltid har varit men mår man bra så gör man!
Igår kom sonen ner och sa vad han önskade sig i julklapp, ensam förälder som man är får man väl fixa det då, och man kan inte räkna med att den andra föräldern ställer upp eftersom den inte bryr sig över huvudtaget alls......
Jag sitter och tänker på mina underbara barn som jag har,  jag älskar dom så himla mycket och i mitt första äktenskap så har jag 2 barn men jag gifte mig trots en lång otrohet bakom min rygg, hur dum får man egentligen bli?
Jag trodde väl att det skulle bli bättre men inte blev det det inte?
Jag gifte mig trots att jag visste om otroheten, men jag var mycket själv eftersom min man var aldrig hemma då flaskan var mycket viktigare hela helgerna än den egna familjen tyvärr men jag levde ändå för mina barn och umgicks med mina kompisar och deras barn.....
Min andra karl fick jag 3 barn med, han var kanon duktig, vi bakade tillsammans med barnen och vi storstädade och gjorde massor tillsammans...
Han var en riktig karl på sitt sätt.....
Men när jag blev gravid med 3:e barnet ville han inte ha det, men jag sa att då fick han flytta för barn blir till av kärlek enligt mig och inte bara ""sådär""!
Men vi fick i alla fall en söt liten dotter och otroheten var ett faktum som hade pågått i en tid bakom min rygg ""igen""
Men jag märkte inte det då jag var mitt uppe i min graviditet och förlossning och all min amning....
Jag lovade mig själv att jag ""aldrig"" mer skulle tillåta eller bli behandlad så mer av en man att bara få utnyttja mig på det sättet mer...
Men jag hamnade i det "" åter igen"" men jag visste inte om det då.....
Min pappa dog och jag var mitt uppe i att vara en god dotter åt min mamma just då, som behövde mig och  jag märkte inget eller jag trodde helt enkelt på en lögn trots min känsla av att det inte var så.....
Just då ville inte min man ha det barnet heller, för han hade ju redan träffat en annan, men som sagt barn görs av kärlek trodde jag ifrån alla så jag älskade mitt barn som det var.....
Men jag gick och hade en konstig känsla i många, långa år och min känsla skulle visa sig vara sann till slut många år senare trots svordomen på min mors grav....Hemskt.....
Hoppas dom döda har stor makt att ta karma lagen i sina händer!
Varför skaffar man barn med nån som man ändå inte älskar?
Det skulle aldrig jag göra!
Jag hatar otrohet och dom som är otrogna är stora vilsna själar i sig själva som måste ha en stor bekräftelse av andra människor och som är skitar om man inte gör slut eller skiljer sig med det man har först innan man är med nån annan.....
Varför väljer man att vara med nån annan om man redan har en vid sin sida och varför lämnar man inte det man har i så fall utan väljer att gå bakom ens rygg?
Är det både tryggheten man vill ha i det ena och spänningen i det andra?
Vilket är värt mest då<
Och vissa använder abort som ett djävla preventivmedel, det finns sjuka människor kan jag lova!
Barn görs av kärlek och så är det bara!
Idag lever jag med den man som jag så gärna ""hade"" velat träffa för många år sen, en man som är både snäll och rar och go och mycket omtänksam och kärleksfull, har aldrig haft en sån snäll man nån gång....
Men det sägs ju att efter regn kommer alltid solsken och det är minsann sant...
En man med trygg uppväxt med fina goa föräldrar precis som mina egna som har brytt sig alltid om en och inte haft en massa konstiga bortförklaringar om allt och en massa lögner om allt för att bara skydda sitt eget skinn hela tiden....
Om man byggs upp med lögner av sina föräldrar så kan man inte bli annat en stor lögnare själv!
Jag älskar mina barn oändligt och jag har gjort massa misstag pga en helt fel människa som var helt fel-knullad men jag står för mina misstag också....
Dom barn jag ej har kontakt med idag kan ingen neka mig att älska i alla fall och jag har en tro, för det får man ha!
Ingen kan nånsin neka mig att älska, men idag vet jag vad kärlek är och jag vet framförallt vad älska är, det är nåt som jag har lärt mig efter många år....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0