Söndag

Hej min kära blogg så här sista dagen på den här veckan igen då! Veckorna går så himla snabbt nu och idag är det redan 1:a December, vart har hela året egentligen tagit vägen?
Vaknade vid 9 i morse och sovit så gött på en varm arm och fått vakna tillsammans och kaffet var nygjort, och älsklingen hade varit ute och fixat min stjärna så nu är den också helt klar..
Han är den snabbaste man som jag har varit med om, det händer saker bara sådär..
Han hade gjort i ordning både min och sin egen adventsljusstake i morse när jag vaknade och tänt den...Hihi...
Jag blir helt chockad att han är så lärd!
Är inte van att allt sker utan att man ska säga till..' Och ändå har absolut inget hänt!
Han plockade fram min stora fina tomte som jag en gång i tiden fick av min älskade mamma, och ställde ut  den på gården..
Så nu står både tomte och gran ute och lyser så fint...
Han visste att det skulle fram utan att man behövde säga det..
Helt underbart!
Nu är i alla fall ljusstakarna på plats och stjärnorna och det blev så himla fint i alla fönster...
Sen har jag lagat mat och idag blev det Tacos och sen slängde jag ihop en blåbärspaj idag med, för den blev så god igår när jag gjorde en så det fick bli en till idag..
Mumma...
Så nu snart blir det kaffe och fika med vänner...
I morgon ska jag till Manzanares och sen vidare till Ullis och Mats och hälsa på en sväng och sen klippa mig hos min fantastiska hårfrisörska...
En dag fylld av glädje som alla mina dagar är nuförtiden!
Livet är till för att levas och det har jag förstått nu, frihet är värt mer än nåt annat...
Jag är lycklig av att bara  få vakna på morgonen och veta att jag kan gå, att jag är älskad för den jag är och inte för nån som nån annan vill att jag ska vara!
Jag är glad för det som jag har, och jag är rädd om det också idag...
Idag vistas jag ""bara"" med glada och trevliga människor runt omkring mig, med sina glada skratt och goa vänner som man har kul med...
Då blir man ju glad själv...
Jag kan inte tänka mig att jag har haft det som jag har haft det förut för det här är verkligen livet!
Varför har jag inte upptäckt det här tidigare?
Det kan man ju undra?
Men om man inte mår bra i nånting och inget är roligt så blir det väl antagligen som om man inte öppnar bubblan man lever i utan tror att det ska vara så!
Men idag vet jag bättre! Mycket bättre...
Allt i livet har en mening och det ska vara så, men jag är så himla glad att det hade det för mig!
Jag har en sån livsglädje idag och det är för att jag är ""jag"" idag igen och jag ""får"" vara jag också...
Jag har träffat den stora kärleken och är det såhär det ska kännas så tackar jag och tar emot bara, för det är en sån fantastisk känsla att vara kär!
När man väl träffar den rätta förstås!
Nu ska jag njuta av kvällen med gött att äta och tv  med Johan Falk och mysa ner mig i soffan och bara vara ""jag"" som jag alltid är nuförtiden...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0