Söndag

Hej min kära blogg idag igen och en ny dag som flyter fram i livet!
Vaknade och var ganska trött, men jag skulle göra middag idag då vi skulle ha mina fina svärföräldrar på middag, så jag gjorde i ordning potatis, kotletter i creme fraiche och soya och grädde i ugnen, med oelek och vitlök i, mumma blev det och jag blev mer är godkänd, men vet ju att jag är duktig på att laga mat och även en invecklad sådan, helst ska det ta flera timmar att laga maten då den blir som godast då hihi...Klockan 1 åt vi och sen fikade vi, mumma vad mycket gött, i morgon ska jag göra en till skinka inför nyår....
Ska bli gött det med...
På tisdag åker Charlie till Stockholm igen, trist men sant, saknar henne redan hihi...
Men det måste ju gå i alla fall, hon är ju vuxen och måste få ta lite ansvar själv nu...
Idag fick hon ett mess ifrån sin pappa, att han inte ville att hon skulle bo där men hon hade redan bestämt sig ändå för att bo kvar hos oss för några dagar sen då hon är så osäker på allt där, men jag hoppas att dom kan ha en dotter/ pappa kontakt ändå, för barn har rätt till sina båda föräldrar, hur det än är men sen får vi väl se om det kommer funka...
Sen tycker jag att man ska hjälpas åt, men ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig eller som man vill att det ska vara tyvärr?
Ja disken är klar och allt är klart och jag sitter bara och softar i min soffa och tar det lugnt, och i morse hade vi även fika främmande, nice med fina vänner, det är så livet ska vara, tryggt fint och lugnt och bara få vara den man vill vara helt enkelt...
Nu är det snart slut på det här året också och jag är helt säker på att nästa år blir mycket bra igen, (om det kan bli mycket bättre än detta året förstås) för det här året har varit så fantastiskt, jag har träffat så underbara människor i mitt liv som ger mig positiv energi så allt känns bara bättre och bättre....'
Jag har även träffat min stora kärlek någonsin som bara växer för varje dag som går,  jag tror fortfarande att jag drömmer om det, och att jag ska vakna och ha drömt alltihopa för han är en sån underbar och ödmjuk person så man kan aldrig tro?
I natt drömde jag att jag tappade en tand, men bara en och en framtand, har aldrig hänt förut?
Så det är nog nån som ska lämna vårat jordeliv igen då, tycker inte om mina dom drömmarna för jag vet att om bara inom 3 veckor har någon somnat in igen, usch, livet är ibland orättvist fast jag vet att alla ska vi den vägen vandra förr eller senare i alla fall och det är tiden gång, men det gjorde absoliut inte ont så jag antar att det blir nån som bara somnar in i sömnen....'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0