nyårsafton 2013

Hej min kära blogg så här sista dagen på året 2013,och nu skall ett nytt år äntligen få promenera in i våra liv! Vaknade när klockan ringde vid 7 i morse och skjutsade in Charlie till tåget då hon åkte till Stockholm..
Hoppas att hon får det riktigt roligt nu, jag packade ner mackor och dricka och julskinka så hon kan äta också...
Nu är hon på väg och snart där nere, det kommer bli tomt några dagar nu men som sagt hon är vuxen och bestämmer själv vad hon vill göra....
Blev så glad i alla fall att hon ville bo kvar hos mig, hon har det bra här, finns alltid mat och det hon behöver och största rummet har hon också, det blir nog bra, hihi...
Så har jag koll också och nästan alltid hemma...
Hon pratade mycket om det igår och jag förstår att hon har varit jätte osäker men nu blev det kanon bra till slut i alla fall...
Idag är det då sista dagen på detta året och vi står inför ett nytt år (alltså) 2014 som jag känner kommer att bli kanon bra....
2013 har varit et fantastiskt år för mig , det bästa i mitt liv då jag har fått äran att ha mina underbara barn och barnbarn vid min sida som jag älskar och som jag får skratta med, mysa med och ha skoj med..
Mina fina vänner som jag har fått under detta året som jag inte haft på många år, vi har hittat tillbaka till varandra och har jätte skoj tillsammans både vuxna och barn..
Min underbara kärlek som har Allt och då menar jag verkligen allt!
Nåt som jag aldrig har funnit i en man i mitt liv förut...
Han har ödmjukhet, rarhet, omtanke och full av kärlek till mig och de mina runt omkring, han är en sån förstående man...
Året som har gått har jag även fått uppleva vilka som verkligen är mina riktiga och sanna vänner, jag har fått se vilka som funnits där,  vilka som varit sanningsenliga och ärliga trots att det ibland kan göra ont?
Men det ska det göra, för sanningen sårar mindre än lögnen i framtiden...
Kan man inte säga sanningen på en gång utan gå genvägar för att klara sig själv så är man inget att ha..
Jag föredrar ärlighet, sanningen kommer alltid fram så är det bara.....
Det är alltid nån som känner nån som känner nån, och det finns alltid nån osämja som även leder till sanningen till slut, så är det bara...
Jag har valt bort vänner i min omgivning just pga lögner och hat detta året...
Jag har bestämt mig för att året som kommer ska jag göra samma sak,  (igen) bara umgås med såna som ger mig glädje och inte sorg, dom som jag trivs med helt enkelt...
För då mår man bra...
Året som gått har  jag bara omgivits av glada människor och framförallt positiva människor och det är så det ska vara...
Glädje är så mycket värt..
Jag har lärt mig så himla mycket under året som har gått, jag har lärt mig att jag måste vara ärlig trots som jag sa att det sårar ibland, man behöver inre tycka om alla och då måste den som inte blir accepterad naturligtvis acceptera det!
Man väljer själv vilka och vem man vill umgås med eller hur?
Snart redan i morgon går vi in i 7:ans år (mitt år alltså) dom andligas och dom snällas år...
Ska nog snart avsluta kanske denna blogg nu när man mår som bäst och har livet på topp, börja skriva i min andra låsta blogg, dom som har lösen till den kan läsa ändå, det tål att tänkas lite på...
En snäll väninna sa det till mig igår, och hon har nog så rätt,, det är ju bara dom som jag vill vara med som behöver veta vad som händer i mitt liv ingen annan...
Klokt sagt!
Ha ett gott nytt år alla mina fina nära och kära, jag älskar er så himla mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0