Lördag

Hej min kära blogg ännu en kall dag utanför här i mitt liv hihi! Vaknade i morse av att IVP bilen tjöt förbi utanför fönstret, usch tycker inte om sånt då jag själv jobbar inom det och tycker att det är mycket otäckt...
Man vet aldrig vem eller vad det gäller?
Älsklingen var redan ute den här kalla morgonen som vanligt och städade i garaget, jag tror han har fått städmani där ute hahahahha..
Men rent och fint blir det i alla fall, så det är väl bra...
Här på morgonen ringde lilla Wilma och skulle åka skoter hit för hon ville ha lite fika, så jag fixade lite kladdkaka och grädde och kaffe och festis och så kom dom förbi hela familjen, hon hade saknat sin pappa så mycket som har varit i Norge och jobbat en hel vecka nu....... 
Men skönt att han är hemma nu efter all kaos som har varit med snöyra och allt vad det har inneburit.....
I Norge har det varit massor av snö.....
Och kaos.....
Dom höll knappt på att ta sig hem pga alla inställda flyg som inte kunde landa för all snö....
Sen ville hon åka med sin mamma i bil hem för det var för kallt att åka skoter hihi, mommos lilla älskling då!
Men nu kan man vara glad för att man får vara inne i värmen och mysa, det finns dom som inte ens har ett hem och att ha nån värme i denna årstiden?
Igår fick äntligen min bästa kill-kompis som jag nånsin har haft i mitt liv en son, äntligen har han blivit pappa och jag vet att han kommer bli den bästa pappa som finns...
Lycka till på er........
Kanon kul.....
Efter många dagar av viss oro......
Igår kväll innan Älsklingen kom hem hade jag tänt en massa ljus och bara satt i soffan och mös, jag älskar ju ljus och jag slappnar av när det är massa ljus tända och tänker framförallt på min underbart fina familj som inte idag är med mig på jorden, men dom är med mig ändå i minnet, i mitt hjärta och dom är runt mig också.....
Sen lagade vi mat tillsammans och åt, och sen blev det en tv -kväll under en varm filt och lite gott godis att äta hihi.....
Rätt kille vann idol i alla fall, för jag höll på han ändå ifrån början men älsklingen höll inte på han så det var ingen hit at han vann, hihi, men det är bara att acceptera det som det är, jag tyckte att rätt vann i alla fall och det är jag glad för...
Ja , undra vad man ska laga för mat idag då, jag vill ha nåt gott, jag älskar ju husmanskost och sen när man får laga i några timmar så det blir riktigt gott också...
Ja det blir nog bra till slut i alla fall ska vi se!
Just nu och just här saknar jag några fina människor i mitt liv som jag har förlorat för gott pga dumdristighet men jag låter mina dagar gå vidare och jag lever ändå ett bra liv ,med mycket lycka och mycket glädje runt omkring mig, så jag är ändå glad åt det som jag har.......
Vad så lite kan göra så mycket bara man hittar rätt i livet...
Jag och älsklingen  har snart varit förlovade ett helt år, inga bråk inga surig-heter och inga måsten eller nå tvång på nåt, ett helt underbara liv alltså med andra ord....
Det livet som jag har levt sen jag flyttade själv på bara 2 år sen har ju förändrat hela mitt liv , det är precis som om alla år förut har sett likadana ut hela tiden men nu helt plötsligt så går allt i  så snabb fart framåt, härligt, precis som det ska vara!
Solen tittar fram lite idag men det är ju så kallt i alla fall, fast lite luft har man ju inte dött av eller hur?
Nu ska jag njuta av dagen och tänka på att jag har det verkligen bra, det finns dom stackare där ute som inte har nån eller nåt och är jätte nöjda ändå, sen finns det dom som bara vill ha mer fast dom har allt dom behöver, jag säger bara såhär: Var glada för det ni har, det finns dom som inte har nån?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0