Fredag

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt härliga liv! Det är så jag känner det i alla fall...
Har inte skrivit nå här igår då jag hade fullt upp hela dagen...
Åkte in till stan igår och fikade hos Anita och Carin och Pekka var där med sina hundar och en av hundarna bara älskar mig han är helt tokig i mig....
Men jag blev dålig och nös hela tiden då jag har allergi men idag har det lugnat ner sig lite grann i alla fall...
Hon vill att jag ska ta över en hund men jag kan tyvärr inte det då jag blir så himla dålig, annars är dom så mysiga dom där hundarna...
Sen åkte jag ner till min största dotter med julklappar till barnbarnen och träffade min yngsta son där...
Vi pratade i 2 timmar och det var riktigt trevligt, kom upp mycket om barndomen och så och han är en mycket strong man som talar mycket klokt kan jag säga för han har en jätte fin dotter som han älskar över allt annat.....
Han sa saker som jag funderat över, som jag har funderat mycket över de sista åren då jag har blivit en helt annan människa, att jag får tänka mer och förstå mer idag...
Mycket klokt sa han, och vi pratade om allt mellan himmel och jord faktiskt, det var riktigt roligt att träffas...
Han frågade även om min nya, fast han inte riktigt vet vem han är, men han berättade en rolig sak om en tjej och jag har gått och småskrattat åt det hela morgonen idag, hihi..
Han sa nåt mycket klokt (att man ska vara lycklig) så fint sagt, och det är jag ju idag....
Jag fattade vad han menade!
Det känns så skönt att kunna prata med han, han är ju mitt barn, och livet har blivit så fantastiskt på nåt sätt och pusselbitar börjar falla på plats, (bara sådär)....
Bara av att få allt fint och glatt som är runt mig idag, att bara få känna denna glädje och rus som jag inte har känt på många, många år...
Gör mig helt salig.....
Men idag är jag en glad mamma och en glad vän i mina bästa år som faktiskt har träffat den man som jag älskar mest och jag har haft himla tur....
Idag kan jag göra saker och ha roligt, jag kan skratta och göra det som förgyller min vardag allra mest, min familj mina barn och barnbarn, min älskade sambo och mina underbara vänner...
Jag kan vakna varje morgon bredvid min stora kärlek, som sent dök upp i mitt liv men kärlek i min ålder känns helt fantastisk..
Sen snart ska min son flytta till sin pappa som hon vill bo hos och det måsta han få göra....
Idag jobbar mitt hjärta sista dagen och sen är han ledig i hela 17 dagar och i morse när vi vaknade sa han till mig: Älskling vad skönt att få vara hemma med dig i hela 17 dagar och bara få mysa...
Han är det mest fantastiska som har hänt mig efter att ha fått mina fina barn....
Idag ska jag och min största dotter åka in till stan och ha en mamma- dotter dag, det ska bli så himla härligt...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0