Söndag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade redan vid halv 8 i morse och var helt utsövd, sover som en stock nuförtiden på nätterna.....
Igår var vi ut och åkte fyrhjuling igen, och tog med fika och bara satt och myste i skogen och tittade på utsikten över hela Dalarna....
Solen lyste och det var jätte skönt ute...
Som gjort för en liten utflykt....
Idag har min kära svärson och minsta tjejen varit förbi en sväng och druckit kaffe, så jag har myst lite med henne........
Sen kom Manne förbi en sväng och jag har inte sett han på flera år, så det var skoj att se han igen....
Idag ska jag bara njuta av dagen i solen och ta det lugnt...
Älsklingen har fixat den där fula bulan  på min bil och har lackat det så nu är det också klart så nu är bilen fräsch  och fin igen..
Tur att jag har han och att han är så duktig som han är med bilar...Och att han är så snabb på allting....
Nu återstår att se om jag ska sälja den och köpa en nyare eller om jag ska välja att ha den kvar?
I morgon ska jag jobba ett kort skift bara och på Tisdag drar jag till Borlänge och shoppar lite grann med bästaste Anita, jag vill ha en ny vinter jacka av nåt slag så jag ska kolla på en sån om jag hittar nån i min egen smak...
Snart har också Älsklingen semester i hela 2 veckor och då ska jag också passa på att vara ledig så vi kan umgås och göra nåt tillsammans igen, inte alltid man hinner  med det när man jobbar olika  skift och jag umgås med mina vänner och har kul och han likaså....
Så det blir nog några turer på fyrhjulingen och ut och kolla lite överallt och sen passa på att göra inköp på sånt som vi behöver....
Fast vi redan har allt....
Men kanske hittar nåt kul ändå....
Nya tapeter kanske till hallen vill jag ha! Allt blir så fint hela tiden och jag trivs som fisken i vattnet....
Alltid mysigt att bara komma ut och umgås tillsammans med varandra och få rå om varandra lite grann lite grann också...
Är inte van att få vara med och känna sig så behövd på det här sättet?
Han är verkligen ""det"" för han vill fika med mig, han vill göra saker med mig, han överraskar mig på sånt sätt som jag inte är beredd på och på ett sånt mysigt sätt som bara ""en man som han"" kan göra det på!
Han ger mig nåt som jag är lycklig över och han gör det på ett helt underbart sätt, jag har inte känt så här förut på nåt sätt!
Han har bott själv och fått ta sitt eget ansvar för sig själv, och inte bara tagit allt som att nån annan ska sköta allt hela tiden utan han är en vuxen och en riktig man....
Att bara få vara med han är en otrolig upplevelse och gör mig så himla lycklig.....
Han liksom gör det som ska göras utan att man behöver säga nåt?
Jag har verkligen funnit nåt i han som jag aldrig har upplevt, både i hemmet och på alla andra underbara sätt...
Han ger mig en mättnad som ingen annan kan göra eller har gjort hittills...
Man kan söka länge ""utan"" att finna den rätta men en dag så finner man det  till slut som man har sökt så länge, och jag känner mig verkligen ung och trygg på nytt igen, är glad och skrattar och har kul igen.....
Jag ser livet på ett helt annat sätt nu än vad jag har gjort förut, jag uppskattar det jag har idag på ett annat sätt, jag har ingen avundsjuka runt omkring mig och inga bråk.....
Lever som man ska göra i frid och bara njuter av dom fina människor man har i sitt liv idag....
Mina vänner och hans underbara vänner som jag har fått chansen att lära känna, och det är många glada skratt hela tiden i deras liv.....
Alla är måna om varandra och gör roliga saker tillsammans....
Det jag har förlorat har jag redan förlorat och det får jag stå för idag och kunna gå vidare ändå fast saknaden är tomheten naturligtvis där om vissa människor. ,men jag måste se det som är positivt i alla fall i mitt liv och jag måste vara glad åt det jag har i alla fall, för jag har vunnit tillbaka så himla mycket som gör mitt liv bra och lyckligt idag....
Jag kan äntligen leva ""igen"" jag kan skratta och ha det bra,,,
Jag kan leva och ändå må gott, äta gott och ändå ha lite kvar....
Jag kan gå som jag vill och komma hem när jag vill utan att nån frågar vart jag har varit hela tiden eller vad jag har gjort!
Jag kan gå ut och festa med mina underbara vänner och bara njuta av friheten som jag har idag....
Det är en frihet som jag aldrig skulle vilja byta bort mot nåt.....
Nu kom Älsklingen och frågade om jag ville med ut och åka fyrhjuling igen , men jag sa att jag skulle fundera...
Det var flera stycken som ska ut på en tur igen idag...
Kan bli spännande kanske...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0