Helg igen nu då!!!!!!!

Hej min kära blogg ännu en solig dag i mitt liv! Vaknade vid 8 i morse helt utsövd, kaffet luktade gott och älsklingen skämde bort mig med frukosten serverad ""såklart""....
I torsdags var jag ledig och då umgicks jag med bästaste vännen Anita en sväng och vi åkte och shoppade lite inne på stan och tog en fika på cafe Engel.....
Igår jobbade jag inne i huset, med dom bästaste och många glada skratt blev det....
Har sån tur att ha fått så fina arbetskompisar, som jämt är glada precis som jag är, hihi....
Fast dom tycker att jag också är toppen att jobba med och att jag jämt är glad, för det är jag ju...
Många fattar inte vilken skillnad det har blivit på mig MEN alla tycker naturligtvis att jag mycket gladare nuförtiden och ser att jag är en bättre och finare  människa nu och ser att jag har det så bra...
Det man ger får man tillbaka, i nån form till slut, men idag lever jag ett helt annat liv än förut, jag får kärlek och jag ger massor av kärleken, jag får lugn och ro, inget bråk eller tjafs ifrån nån, utan nu är det jag som ""inte"" ligger emellan längre på nåt sätt utan om andra bråkar och tjafsar om skit-saker så bryr jag mig inte och är inte inblandad, det känns fantastiskt..
Det är så himla skönt på nåt vis att slippa allt sånt nu...
Jag har mina underbara vänner och hans helt underbara vänner som alla bryr sig om varandra och alla festar och har kul tillsammans, och ingen avundsjuka och inte "" att jag måste eller ""att om du umgås med den så umgås inte jag med dig""
Utan alla är tillsammans och har kul helt enkelt...
Inte att den och den får inte träffa den utan jag träffar vem jag vill och när jag vill och mår verkligen bra...
Jag ser livet på ett helt annat sätt idag, uppskattar det jag har, jag har ju så fina barn och barnbarn som jag umgås med nästan varje dag och jag bara älskar det här livet...
Förut var det så att nån inte tyckte om mina barn och barnbarn och jag mitt dumma arsel tog fel person före dom som jag faktiskt älskar mest i världen....
Men det får jag stå för idag, det är inte mer än rätt tycker jag fast jag lever här och nu och som sagt uppskattar det jag har istället för att försöka få det som inte går...
Jag har träffat många människor i mitt liv som bara har förstört, jag har inte insett att dom varit falska men idag ser jag bättre.....
jag vet att min dotter får mat varje dag igen. här finns det alltid mat i överflöd, så hon behöver aldrig vara orolig mer för det....
Hon har sitt eget rum att ha egen-tid i och kan vara med sina kompisar och med sin tjej själv...
Hon är 18 år och myndig och plötsligt så har jag stora barn och  varken jag eller hon behöver  alls ha kontakt med den som man inte vill längre alls, det känn så skönt...
Jag har världens bästaste svärföräldrar man kan ha kan man säga, som är fina och mysiga, snälla och inte pratar skit om andra, men så har dom vänner också, om man ljuger om och på alla andra får man inga vänner, man ska då heller inga ha....
Om man inte är ärlig.....
Idag upplever jag livet som härligt med många fina människor i mitt liv som betyder så himla mycket, mina barn och barnbarn som är så underbara......
Tänk om jag hade fått leva det här livet för många år sen , då kanske det hade sett annorlunda ut både för mig och för mina barn..
Det är inte lätt att leva med nån annan som är helt annorlunda än en själv och haft en hemsk uppväxt med missbruk och inte bryr sig om sina barn när man själv haft sina älskade föräldrar tillsammans i hela livet!
Jag är glad att jag har landat där jag står idag med tryggheten i famn och kommit till ro i den famn som jag är värd att få och att ha.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0