Torsdag

Hej min kära blogg! Vaknade som vanligt när hjärtat åkte till jobbet i morse, somnade om i min varma härliga säng och vaknade igen vid halv 8 tiden, låg och drog mig och smålog för mig själv , ville inte riktigt gå upp för det var så mysigt och varmt i sängen och klev efter en stund upp till slut och satt på kaffe till frukosten....
Tio kom bästaste Rita hit och fixade färgningen av mitt hår, nice att vara färdig tills i morgon när man tar sin examen och ska ut med dom bästaste, ska bli så skoj..
Sällan som jag är ut på nåt skoj, antingen så vill jag vara hemma eller så blir det inte så av nån anledning bara.....
Vi fikade och åkte sen in till stan och shoppade lite, jag var som sagt tvungen att köpa den där fina lyktan som jag såg igår, hihi, det blev den, så nu står den så fin på golvet i mitt mysiga antika vardagsrum, hihi....
Det blev kanon bra....
Jag blev jätte nöjd....Då jag är väldigt pedant och vill ha fint i mitt hem....
Jag tycker om antika saker i ny regi men inte såna där gamla fula möbler  eller gamla fula saker som man hade förr på  70 och 80 talet utan det ska vara ny-mordent i mitt hem, tjusigt och stilrent minsann....
Sen var jag in på bolaget och köpte på mig tills kvällen i morgon med mina bästaste vänner när vi ska gå ut, det kommer bli kanon kul...
Att få träffa sina ungdomskompisar igen, hihi...
Dagen i morgon är fullt upp som sagt och den kommer att bli oförglömlig....
Sen väl hemma och lagade lite käk åt familjen och vi åt lite tillsammans, sen iväg igen in till stan en vända till och in på guldfynd och fixa det också så nu är det klart och träffade två helt underbara vänner på cafe Engel och fikade, det var ett tag sen vi sågs så det var kanon kul....
Igår kom hjärtat hem och gav min dotter lite nya fiskegrejer igen, han är allt för underbar denna man, min dotter sa nåt igår som fick mig att tänka efter lite extra....
(Mamma vet du? Ni har varit ihop i bara ett år, men ändå är han en mer pappa åt mig på bara ett år än vad min varit på 17 år....
Det fick mig att tänka efter lite igår faktiskt att hon äntligen mår bra med det hon har nu runt omkring sig...
Det känns jätte bra....
Att hon är trygg i det hon är i och lever med...
Att ha en familj som alltid finns där och som alltid är hemma hos henne, det betyder mycket för henne......
Det är så himla skönt att se henne må så bra och att hon är så lugn och trygg nu igen....
Nu ska jag ladda inför i morgon...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0