Onsdag

Hej min kära blogg igen idag! Igår hann jag inte skriva här då jag är en mycket upptagen kvinna med mycket att göra i mitt liv, men vaknade i alla fall igår morse vid halv 5 av att mitt hjärta gav mig en puss och sa hej då innan han åkte till jobbet, jag somnade sen om och vaknade vid 8, skönt, klev upp och åt min frukost och drack mitt efterlängtade kaffe, så jag vaknade till...Och lullade runt i mitt fina hus i min härliga ensamhet och bara njöt av den härliga tystnaden...
Åkte sen vid 12  till dotter Therese på dan och vi åkte in och handlade lite smått och gott, var till hälsokost och hämtade ut astma-medicin till både mig och Charlie och sen tillbaka hem och upp till bästaste Marina och min hyresvärd och hälsade på och skrattade och pratade, dom tyckte att jag köpt en jätte fin bil, och det har jag ju gjort, trivs jätte bra med den, och skön och tyst att köra....
Helt i min egen smak...
Kom hem och då när jag klev in i köket hade mitt underbara hjärta köpt 7 stora röda rosor till mig (igen), och en jätte fin stor vas, jag små-ledde för mig själv och sa att ""varför igen""? Han svarade att jag är värd det, och mycket mer därtill, han är så himla fantastisk och romantisk så jag blir alldeles varm i hela kroppen....
Är ju inte van med sånt här!
Att få bli älskad på riktigt trodde jag inte kändes såhär, men det gör tydligen det?
Nåt jag har missat på många år tydligen..
Sen in till stan en vända till och hälsa på bästaste vännen på sjukhuset för att sen åka och hämta dotter Charlie vid dollar och ge henne lite pengar så hon också kunde handla lite, och lämna hennes astma-medicin då hon är dålig nu...
Skjutsade sen henne till Saxdalen igen, och hem en vända till, gjorde goda varma mackor som vi åt och gosade ner oss i soffan en stund och myste lite, hihi...Sen hämta största dottern på kvällen och köra in henne till sitt jobb vid 10......
Så jag var till stan 3 vändor igår, så bilen får gå varm minsann hihi....
Det är bra det....
Sen igår köpte mitt hjärta min 945:a eftersom han inte vill att nån annan ska köpa den och risa ner den, för den är så fin, så nu är jag av med den men den hamnar ändå i samma familj, hihi...
Jag har separationsångest nu att jag sålt den, men jag kan ju åka i den ändå om jag nu skulle vilja det, hihi...
Idag vaknade jag även då vid halv 5 då älsklingen kom och sa hej då och gav mig en underbar puss, åkte till jobbet och jag fick somna om igen....
Vaknade sen vid 8 som vanligt, hihi, och klev upp, drack kaffe och åt frukost, och bara fick vara"" jag själv"" för ett tag...
Det älskar jag med mitt liv idag, att bara få ""vara jag själv"" och rå om mig helt på egen hand och skämma bort mig lite, hihi....
Göra precis som jag vill och vad jag vill känns helt underbart....
Att kunna åka vart jag vill, och köpa vad jag vill när jag vill är en sån frihet, att gå ut med mina ungdoms-kompisar och ha kul, hihi...
Och sen få känna att ja aldrig behöver vara utan nånting utan allt finns hela tiden runt omkring mig varje dag så som kärlek, ömhet och vänskap och god mat och aldrig utan pengar mer....
Behöver aldrig bekymra mig mer, aldrig ha ont i magen för att känslan säger en sak och mänskligheten en annan.....
Ibland saknar jag vissa saker också i mitt liv ""såklart"" men det är saker som jag har fått ta vara på nu istället i nuvarande tid som jag har förstått så här på efterhand att om jag inte stått där jag stått förut och stöttat helt fel odjur så hade det antagligen inte varit som det är idag?
Men det är sånt som jag får skylla mig själv för idag att jag inte såg eller lyssnade på dom rätta människorna som ville mig väl utan  dom som ville skada mig?
Idag har jag insett att det finns fortfarande såna som ändå fortsätter att såra och göra människor illa, men dom tänker jag inte ens ägna min tanke åt.....
Ägnar dom en tanke istället som inte har det så lätt....
Som är värda mina goda tankar och hoppas att en dag kunna få le återigen...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0