Onsdag

Hej min kära blogg! Vaknade som vanligt väldigt tidigt i morse när hjärtat åkte iväg till  jobbet, somnade sen om en liten stund med min förbannade onda kropp som inte vill ge sig, känns som om det har gått igenom en stor ångvält i hela min kropp!
Igår kväll fick jag massage, jag låg även på spikmattan och somnade på den i en hel timme, kände inte ens att det gjorde ont, det är jag i ett nötskal med min smärtgräns de hahahaha...
Tur att jag är sån som inte gnäller för det minsta lilla...
Idag är jag helt mörbultat och vet inte om jag kan gå riktigt över huvudtaget, men det får väl bli vila i soffan och kolla på film antar jag, men en långpromenad ska det bli i alla fall, det är bra för både kropp och själ....Hursomhelst....
Meditera lite som är också bra....
In till stan en sväng har jag i alla fall varit och varit in på systemet så det är klart inför helgen när jag ska ut med dom bästaste.....
Ingen tvätt, och ingen städning eller disk finns det då jag håller undan allt hela tiden så ibland blir det lite dö-tid....
Då kan man göra det man vill....
Kan vara skönt att bara softa lite, men idag ska jag och Charlie i alla fall rensa vinden och sortera alla grejer som ska köras iväg till tippen samt dit allt annat ska till....
Iväg till Saxdalen med lite möbler också ska vi, sen börja plocka iordning allt som det ska vara...
Sen har jag lagat mat till min älskling kom hem förstås, igår gjorde jag kotletter i ugnen med creme fraiche och grädde och soja och kryddor och potatis till det....Mumma var det....
Idag blev det fisk och ägg-sås med potatis...
Han bara älskar min mat och Charlie med, här får man äta sig mätt och hur mycket man vill varje dag och det är det viktigaste....
Mycket kött äter vi för det är nyttigt och mycket grönsaker och frukt....
Mat måste man ha för att överleva, och det finns det gott om i detta huset, jag får lön på torsdag och frysarna är propp-fulla än så jag behöver nog inte handla mycket den här månaden...
Fulla skafferiet är det också med extra-tillbehör om nånting tar slut, jag har alltid varit så att jag fyller på hela tiden så det aldrig tar slut av nånting....
Här går det ingen nöd på nån....
Så den här månaden kan jag kosta på mig nåt som jag vill ha denna månaden, och hjälpa min dotter med lite nya kläder igen hihi...
Tror att det blir en sväng till Ikea också för jag behöver lite nytt igen hihi...
Varit en sväng till Dacapo har jag också hunnit med idag med dotter och svärdotter, och Rusta och Jysk  och hittade lite fynd, så det var bra, kul att gå i affärer och shoppa lite...
Hittade en stor lykta i antik-vit som jag vill ha, ska nog åka och köpa den i morgon tror jag innan jag ångrar mig, och ha den i hallen på golvet i hörnet fan vad fint det kommer att bli.....
Ibland undrar jag om endel människor lever kvar i nåt fjortis-stadie, eller inte, eller om dom nån gång kommer bli vuxna människor...Får man bete sig precis hursomhelst?
Tycker så himla synd om en viss person, att man inte som vuxen kan förstå att man sårar, hur ska då ett barn förstå det?
Men ibland är jag så himla glad att jag varken är släkt eller är indragen i dessa snuskiga äckliga intriger som pågår....
Att jag är utanför och slipper alla falska, förnedrande och ljugande människor som gör allt för att bara klara sitt eget skinn men aldrig tänker på nån annan än bara sig själv hela tiden...
Jag har mist många vänner i mina dagar, men har också vunnit tillbaka så många fler idag, jag har mycket mer vänner idag än för några år sen, och dom är sanna vänner bara.....
Det finns vänner som bara tror på den falska och håller den bakom ryggen, och sen finns det dom som alltid stöttar, jag har valt dom som är sanna så då kan nu ju räkna ut själva vilken jag valde?
Vänner som bara lyssnar på en är absolut inga vänner och sen när dom kommer och pratar om en och sen den andra också är väl inga att ha.....
Jag är glad att dom som jag inte umgås med idag gjorde ett val, då slapp jag dom, och jag vann tillbaka dom som var sanna.....
Mitt liv ska inte behöva bestå av falska vänner utan bara av sanna såna...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0