Måndag

Hej min kära blogg ännu en helt underbar dag i mitt nuvarande liv! Vaknade redan tidigt vid klockan 4 i morse då  mitt hjärta skulle åka  iväg till sitt jobb, gav mig en underbar puss och sa hej då, jag låg vaken en stund innan jag slumrade till lite igen och log lite för mig själv och det spritter i hela kroppen av att jag mår så här himla bra med han....
Somnade om och klev upp när dotter gick till skolan igen och satt mig i min mysiga soffa i det tysta lugnet och bara mådde för mig själv...
Har varit full rulle hela helgen och jag har lagat mat i massor hihi, god mat dessutom, men barnen måste ju ha mat, det är ju A och O för att kunna överleva...
Ingen av min dotters vänner som kan säga att dom inte får nån mat hos hennes mamma i alla fall och det känns ju väldigt skönt....
Man har ju hört dom berätta skräck historier, usch då....
Så mina vänner tycker det är skönt att jag är så noga som jag är....
Öppnade min mail och dom sista arbeterna blev också godkända, såklart,  fan vad nice, jag är så himla glad och lycklig att jag har klarat det här och mina fina underbara vänner som har stöttat mig och tyckt att jag varit kanon duktig, det kallar jag vänner det...Och min kärlek som funnits där 24-7.....Hela tiden...........
Bara examen på fredag kvar för denna gången sen blir det att fortsätta i höst och bli det jag allra helst vill bli...
På kvällen firas det med bästaste vännerna, vad nice....
Förra året i Januari -2012 var mitt livs lyckligaste månad, då började jag skolan och en utbildning som jag har länge velat göra och få, och nu är den äntligen klar och tiden har gått så himla fort.......
Sen träffade jag min stora kärlek 10 dagar efter att jag började skolan, förlovade oss 12-12-12 klockan 12.12 ett  mycket magiskt datum som aldrig kommer att komma tillbaka mer och inte med nån annan heller så det måste betyda lycka och allting det här på samma år, allting bara föll på plats på nåt sätt i mitt liv och han är den bästaste  som har hänt mig och den bästaste som kan tänkas att finnas, som man kan ha vid sin sida och som ger mig stöd, älskar mig för den jag är och lämnar mig ifred att göra det jag vill göra och vara med vem jag vill,  och när jag vill...
Han ger mig så himla mycket som jag inte trodde fanns eller ens existerade i ett förhållande, eller i livet  och han ger mig en sån enorm frihet att få vara  just jag...
Han ger mig det min kropp och själ behöver och jag har aldrig upplevt det på riktigt....
Jag behöver aldrig vara rädd att säga det jag tycker och tänker och att han ska bli arg eller att han inte säger att han inte tycker om den eller den människan och att jag inte ska  umgås med vem jag vill..
Jag är fri att vara den jag verkligen vill vara och är och att ha det jag har i mitt liv.....Kvar....Inga krav, utan han bara finns som sagt där...
Har varit med om Såna saker  så mycket i mitt liv fram och tillbaka och svartsjuka som gått över styr och jag har varit tvungen att avstå från dom människor som jag har älskat mest  för bara andra människor, jag kommer aldrig att göra om det misstaget mer.....
Dom jag älskar och blir älskad av tillbaka kommer jag hålla benhårt i...
Blod är ""inte alltid"2"" tjockare än vatten utan det är dom som man lever med och som bryr sig om varandra som räknas...
Många misstag har jag gjort i mitt liv och jag kan erkänna dom gentemot vad andra inte kan göra, jag är inte mer än en människa jag heller, men jag är stolt över att jag ""aldrig""  har sårat nån annan människa genom att antingen ha varit otrogen medvetet i alla fall och ljugit om det för mina nära och kära och jag har aldrig nånsin velat såra någon  människa medvetet...
Jag kan ""verkligen"" svära på min mammas grav utan att jag ska behöva bli straffad för det, jag skulle aldrig, aldrig  förnedra och såra en människa med att våra sån, då jag vet mycket väl  hur förnedrande det är att vara den som är utsatt och alla dom som blir utsatta tycker jag så himla synd om, och skaffa er nån annan  som verkligen älskar er för den ni är och den ni är värda...
Jag tror att den som blir bedragen mår kanske dåligt att inte vara tillräcklig men tänk er den som utgör gärningen, den måste ha problem med sig själv att inte kunna ge tillräckligt kanske.. Inte känna sig behövd eller bekräftad, det måste vara än jobbigare...
Jag har gjort mina tokiga val kan man väl säga som jag ibland ångrar  bittert  att jag gjorde, förstås...
Det gör vi alla men vissa medvetet och andra inte....
Jag trodde på fel person bara och det är ju så det kan vara....
Jag trodde inte ens på mina egna barn så då kan ni tänka er hur dum man kan känna sig som litade mer på nån falsk människa från intet än på sina egna barn...
Det säger väl allt?
Men idag får jag också ta konsekvenserna av dom valen som jag har gjort och det är inte mer än rätt tycker jag, Jag hoppas bara att alla får ta sina konsekvenser en dag för det man gör mot andra och för dom man sårar allra mest...
Alla som gör fel ska få tillbaka med samma mynt (även så jag)
Man ska ""aldrig såra nån annan människa eller vara otrogen för det kommer en vanlig dag då man blir själv sviken av nån som man verkligen älskar på riktigt men som gör samma sak tillbaka mot en, det är det som kallas karma, det man ger får man också tillbaka, tids nog när tiden är inne som att det man sår får man också skörda en vacker eller regnig dag...
Jag hade den turen att rätt tid kom för mig och att jag blev lämnad och inte behövde lämna, allt har ju som sagt en mening och kommer när det väl är dags att komma för annars hade jag nog förmodligen stått kvar i nåt som ändå inte hade varit nån verklighet utan bara en konstig lek på nåt sätt, men idag vet jag vad riktig kärlek är, jag vet hur det känns att bli älskad av nån som älskar en i verkligheten...
Jag lever inte längre i nån bubbla som jag är ständigt instängd inuti och innanför en glasdörr som jag inte ens kan andas i och inte ta mig ut ur...
Med ångest och vrede, en klump i halsen varje morgon som man vaknar och ett liv som bara ångar på utan att det händer nånting utan man står bara och stampar på samma ställe hela tiden men kommer absolut inte ett steg framåt...Bara 2 tillbaka hela tiden....
Äta en massa mediciner för att man inte orkar med sin situation...........
Jag öppnade dörren till slut och klev ut som en ny människa och såg nåt jag aldrig sett förut, frihet, ödmjukhet, ömhet och kärlek i massor....
Det som jag inte sett på många, många år uppenbarade sig helt plötsligt....
Det var som om himlen öppnade sig på nåt sätt och livet liksom började om...
Jag såg nåt som jag aldrig hade upplevt förut, att det finns såna små saker som är så mycket viktigare än stora saker i livet och att man inte ska lita på alla människor som man träffar i sitt liv....
Man måste lära sig att se vissa saker också! man måste lära sig att fokusera och se skogen bakom alla träden...
Kärlek är nåt fantastiskt om man hittar den rätta.....
Det är inte alltid det lättaste och nån gång hittar man den, det är jag helt övertygad om....
Den dagen ska man respektera varandra och vara sanningsenliga och inte otrogen mot den man lever med annars får det lika gärna vara...
Igår när jag kom hem så hade min kärlek gjort kaffe och så han sa att han ville dricka kaffe med mig, inte alltid det varit så eller ska jag istället säga ""aldrig"" förut, han är så omtänksam och vill verkligen ta sig tid med ""oss""
Jag var tvungen att slänga mig runt hans hals och krama denna fantastiska man, som jag har hittat..
Jag smälter bara jag ser hans leende...
Idag ska jag ner till Smedjebacken och träffa mina syskonbarn, och min syster som jag har fått som jag aldrig hade, en helt fantastisk människa, hon har också träffat sitt livs kärlek, och hon har det så bra nu äntligen.
Är så glad att se henne så lycklig...
Älskar mina syskonbarn, och Lars lilla kille fyller år så det blir skoj....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0