Torsdag

Hej igen min kära blogg! Vaknade till liv 4 i morse och kunde inte somna om,så jag var ganska trött när jag väl kom iväg till skolan och där kollade vi på film....
En film som berörde mig väldigt mycket,fick tårar i ögonen.....
Sen åkte jag till Willys och handlade upp lite risi och manna frutti,det är mums,bra att ha som mellanmål....
Bra att ha när barnbarnen kommer på besök,som händer varje dag,hihi.....
Varit med dotter och barnbarn till Nisses och fyndat lite nytt till hemmet igen...
Så nu är allting nästan nytt och fräscht....
Nice och jag älskar mitt hem för det är min borg!
Idag har jag hämtat det vita arkivet,det som man skriver i hur och vart man vill att sin begravning ska gå til och varal,min sista vilja alltså!
Och vem det ska lämnas till den dagen
....
Nu ska det bara lämnas in,man vet aldrig när man går bort,det kan gå fort i nån olycka eller vad som helst.....
Det finns så många dårar på vägarna idag och det finns konstiga sjukdomar som bara slår till snabbt....
Idag kommer lilla Wilma hit och ska vara med oss en bra stund....
Så jag hoppas att det inte blir regn så vi kan vara ute.....
Sen blir det en tidig kväll då man ska upp tidigt i morgon igen,men det känns bra om det inte var för den himla värken!
På torsdag får jag ett glatt besked igen,hihi....
Ska bli spännande....
Jag längtar tills dess....
Nu sitter jag och väntar på att hjärtat ska komma hit.....
Vi träffas inte så ofta eller så mycket då båda har egna liv och gör olika saker och jag tycker det är så skönt...
Att jag är med mina vänner o han sina och att vi även umgås med mina barn och barnbarn tillsammans.....
Har aldrig känt mig så fri som jag gör nu,och det är precis som om livet har fått en mening igen på nåt vis,förut gick man bara och traggla och städade hela dagarna men nu gör man nåt för nån annan,en mening liksom som andra blir glada åt och uppskattar....
Man behöver beröm ibland,det behöver alla....
Man känner sig värdig och behövd...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0