Tisdag

Hej min kära blogg idag igen! I söndags var det fullt upp med barn och barnbarn och även igår då jag fick gå ut ett extra skift så jag hann inte riktigt ut här och men nu är jag här igen,hihi..
Idag har jag varit in till stan och fikat på Cafe engel med bästaste Poppa och sen gick vi en sväng på stan och jag hittade äntligen,äntligen dom snygga kuddarna med dom underbara änglarna på  till mitt vardagsrum till min soffa och en lampskärm i samma tyg,blir så fint och elegant.....
Sen åkte jag till skolan och det var folk som hälsade på oss ifrån fonus,och en präst och en  medicinsk kirurg...
Det var jätte spännande,och när man läser om sjukvård om liv och död så förstår man att döden är faktiskt inte farlig,det är helt naturligt att man faktiskt nån gång ska dö......
Det är precis lika naturligt som att man en gång föds,bara att alla dör på olika sätt och kanske för tidigt ibland men många lever i många fina år....
Jag tycker i alla fall att döden är nåt fint....
Vi blev erbjudna att vara med på en obduktion om vi vill,och såklart ska jag vara med på det?
Det är faktiskt bra att lära sig...
Jag tycker att livet och döden är spännande att läsa om och att man kan få förstå allt som händer runt omkring den..
Det är precis som en saga!!
Jag har aldrig varit rädd för döden då jag tror att den kommer när det väl är dax att lämna denna jord och att den redan bestäms den dagen vi föds och nu är jag ännu mer införstådd också.....
Sen tror jag att vi kommer tillbaka ner till jorden igen,nån gång i framtiden och det fina med att dö är att man får träffa "de sina" igen som man har saknat så mycket...
Jag ångrar verkligen ingenting att jag börjat läsa,det här är det bästa som jag nånsin har kunnat gjort.....
En helt ny start i mitt liv,och det har jag fixat helt själv.....
Livet betyder så mycket och vi är här och nu och vi ska leva även "här och nu" för man vet aldrig om man vaknar och lever i morgon...
Var rädda om dom man älskar och inte bry sig i något negativt utan lev för det som är positivt och det man tycker om,alla människor har rätt att få vara med vem man vill eller göra vad man vill.....
Bara ge kärlek så får man kärlek....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0