Lördag

Hej min underbara blogg igen! Skönt att få sitta här och bara meditera och få skriva lite i dig..
Det känns skönt....
Har precis kommit hem ifrån ett skift och sitter i min underbara ensamhet och ler och bara njuter av tystnaden i mitt mysiga hus och myser i min sköna underbara soffa......
Varje dag när jag kommer hem känner jag ett lugn här o samma lampa är på "fast" jag vet att jag släckte den när jag gick hemifrån...
Det är min underbara mamma som är här med mig och det känns så tryggt....
Man kan inte ha en bättre mamma än vad jag hade,hon såg mig växa upp och hon fanns alltd vid min sida.....
Fast jag flyttade hemifrån när jag var ung så fanns jag vid hennes sida till sista dagen då hon hastigt gick ifrån oss...
Jag längtar till den dagen jag får träffa henne,för den kommer att komma,det vet jag,och kanske fortare än vad man anar....
Hoppas att hon också ser saker på andra sätt nu när hon är där uppe bland änglarna och att det var inte var guld och gröna skogar som hon trodde när hon levde,men det ser hon ju nu...
Jag tänker även  på vilka underbara vänner jag har runt omkring mig och inte tal om mina underbara döttrar som är värda mer än guld,  igår fick jag stora tårar i ögonen,för jag fick ett hjärta med texten världens bästa mormor av lilla Wilma,och det kändes i mitt hjärta,jag bara älskar henne så mycket....
Hon var här i förrgår ensam med oss och vi mös alla 3 o kollade på tv...
Vi umgås varje dag och det är så skönt att ha dom i närheten...
Det är inte förräns nu jag har sett och förstår hur mycket man älskar mina barn.....
Det har liksom funnits hinder på vägen förut,man jag har inte förstått det,men idag skulle jag inte vilja byta nånting i världen mot mina underbara barn....
Dom har kommit till världen inifrån mig och jag har själv kämpat ut dom med näbbar och klor.....
I ren smärta och det var den värd..
Igår var vi ner till mina svärföräldrar och fikade,dom är också världens snällaste och goaste man kan ha.....
Jag har gjort ett uppbyt om man ska säga så,hihi.....
Jag har ju världens underbaraste hjärta också,som har fått min väg att lysa upp och vi har så kul tillsammans,massa skoj och tok....
Så fort vi inte är tillsammans så håller jag på att längta ihjäl mig efter han...
Nu sitter jag här och väntar tills hjärtat ska komma hem så vi får umgås och mysa igen...
Det gör ont i hela kroppen av min längtan att få krama och pussa och mysa lite.....
I morgon är det sista dagen för oss båda sen är vi lediga "en hel vecka" båda två,då ska vi åka till Ikea och handla lite nytt till vårat hem,och bara rå om varandra extra mycket och sova ut på mornarna tätt intill varandra....
Det blir en mysvecka....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0