Torsdag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade i morse tidigt vid 6-tiden sådär före innan klockan ringde faktiskt och det var kallt ute så man fick skrapa rutorna på bilen innan det var dax att åka till skolan igen!
Men vad gör det när humöret är på topp?
Älskar tidiga mornar så man kan göra nån nytta av hela dagen...
Idag i skolan pratade vi om astma och allergi och hjärtinfarkt, och eftersom mamma och bror dog i just hjärtinfarkt så tycker jag inte att det är svårt och jag själv har ju astma och allergi så det är kanon kul att läsa om det här och intressant förstås...
Det är helt sannolikt vad kroppen kan göra och hur den fungerar....
Idag har jag också lämnat in mina nya vinterdäck för balansering och sen hämtat dom ,klara, så nu är det bara  en framvagnsinställning i morgon som ska göras på min kära bil så åker vinterdäcken på sen!
Dom ska ju på för man ska tydligen köra in nya däck med dubb innan snön kommer så dubben får sätta sig ordentligt...
Jag vet inte (för jag fattar absolut ingenting när det gäller bilar och däck)
Det snöade lite i stan idag när jag åkte hem,men jag åkte ifrån snön,hihi...
Men nu på kvällen så snöar det tydligen igen och ska komma in ganska mycket inatt vad jag har förstått så det blev som sagt lite halt,och kommer förmodligen och bli ännu värre men åker man av med bilen så gör man väl det då,hihi...
Då har väl det också en mening antar jag....
Känns så skönt att allt blir fixat inför vintern nu innan den rilkliga snön faller på riktigt med sina vita stora flingor..
Jag tycker absolut inte om snö,det är ingen årstid för mig hihi...
Tur man ska vara inne mycket i vinter,så man slipper frysa jag som är så fryssen av mig........
Jag älskar sommar och sol och bad, det är livet det....
I mogon blir det att åka till Borlänge en liten sväng och kolla lite, bara komma bort lite o göra annat än bara skola o jobb....
Nyss haft främmande av dotter och svärson o lilla Wilma,hon ringde och ville komma till mommo och såklart får hon väl det lill-tösen min....
Så det blev lite fika och glass förstås....
Nu sitter jag här och myser i min ensamhet i mitt mysiga hus som är såååå skönt och hör hur vindarna viner runt hus-knuten och bara tänker på att det är skönt inne i huset i värmen......
En öppen brasa skulle inte vara helt fel nu, och en varm famn och någon att gosa och mysa med,men , men det finns inte för tillfället....
Man har haft många mysiga stunder i sitt liv,men det är som allt annat som försvinner med tiden, och man får kanske mysa lite med sig själv då?
Huvudsaken är att man mår bra och att det går framåt i livet med både det ena och det andra, och just nu känns det som om allt går väldigt fort, jag vet inte hur jag ska hinna med allt, men som sagt (lika bra att åka medans tåget går)
Senare i livet kanske det är försent helt plötsligt?
Snart färdig och färden går som sagt vidare mot varmare breddgrader,nya mål i livet och nya utmaningar, jag är absolut inte alls längre numer för att pröva på nya saker, och framförallt inte för att göra nya saker i livet?
Det här är det bästa jag har gjort och det bästa av allt är att jag blev helt plötsligt en annan människa enligt mina barn och vänner....
En helt ny människa som blev och är mycket,mycket gladare och trevligare,bara sådär....
Man ser vad livet kan göra med en och vad man kan få för att man trampar vidare och skaffar sig ett helt nytt  liv med allt vad det innebär istället för att bara stå och stampa på samma ställe var och varannan dag?
Jag har mist så mycket man jag har fått sååå mycket mer i gengäld....
Nånting som jag själv kan göra och hålla på med,nåt som jag velat bli länge,få en utbildning och kunna göra det jag helst vill.....
Alla människor ska få göra det man vill,ingen annan kan hindra en ifrån att bli en hel människa?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0