Tisdag

Hejsan min underbara blogg! Igår hann jag inte skriva nå här i min blogg då jag är en väldigt upptagen person som jag kan vara vissa dagar kan ni tro!
Många projekt på gång på samma gång...
Jag var först in på china och åt lunch med bästaste vännen Poppa,och sen drog jag och Birgitta vidare på äventyr  till Borlänge och kupolen och handlade lite grejer,hittade lite nytt till mitt hem igen..
Biltema blev det också och Ö o B förstås...
I morse när jag vaknade luktade det kaffe och frukosten blev serverad i sängen,vilken prins man har va?
Åkte upp till dotter och lilla Wilma och drack lite kaffe och sen drog jag och dotter Therese vidare hem till henne och jag blev bjuden på mat där,gud vad gott det var?
Fick Gulasch soppa,och jag åt o åt så jag trodde jag skulle spricka..
Det var mysigt att äta med dotter med familj och jimmie också..gillar min svärson skarpt,han har humor...
Mysiga killar dom har mina tjejer och jag är så glad för det...
Nu sitter jag i mitt härliga hus och har min egen tid för mig själv och ler och tänker på hur fint och bra jag egentligen har det...
I morgon ska man till skolan igen,älskar skolan,och i morgon börjar jag läsa medicin,intressant,och det blir kul..
Nu är det inte långt kvar innan jag är klar och det känns fantastiskt att jag har åstadkommit det här efter alla sorger och bekymmer som  samtidigt funnits i mitt liv..
Att jag fick chansen att ta tag i mitt liv och ryckte upp mig och insåg att det finns mycket bättre saker än att leva i det som fanns..
Men den här chansen skulle jag aldrig få igen,så jag är glad att jag har tagit den!
Beslutet var helt mitt eget den här gången och ingen som påverkade mig negativt...
Få se om jag ska läsa vidare under våren eller om jag ska hoppa på erbjudandet som ja har fått,hihi...
En sak har jag tänkt mycket på idag..
Nånting som fick mina ögon att tåras idag fick mig att tänka efter en extra GÅNG.....
Det är att man ska aldrig ta varandra förgivna eller döma andra,i morgon kan det vara försent för det för i morgon kanske du eller jag inte ens finns längre..
Man vet så lite om livet ändå och man ska vara rädda om det man har och hålla hårt i det....
I morgon kan vi faktiskt vara döda....
Älskar min familj och mina underbara vänner och idag skickar jag massa styrkekramar till en mycket speciell person,som har det svårt nu.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0