Tisdag

Halloj kära bloggen! nu var det några dagar sen jag var här igen, hihi, upptagen tjej som jag alltid är, skönt att alltid ha något att göra i alla fall....
Det är det som jag trivs med allra bäst.....
Det ska helst gå i 100 kilometer hela dagarna då trivs jag mest med mig själv.....
I söndags var jag fullt upptagen med allt runt omkring,hade min egen tid med mig själv och bara njöt och mös.....
Hälsade på dotter och min lilla tjej också...
Var även till stan och handlade lite och kollade lite på det som ska has som fattas innan allt är klart....
Igår njöt jag bara av att vara ledig och få sova ut, med en varm arm runt min kropp, en hel vecka lediga tillsammans med bara varann och familjen,det är lyx det.....
Igår var svärföräldrarna hit och fikade och tyckte att jag gjort så mysigt och fint överallt i hemmet.....
Kul att höra att man har bra smak,inte alla svärföräldrar som tycker eller säger det inte!
Idag fikade jag med dotter på förmiddagen och sen åkte jag hem till mitt hus och satt mig och mediterade i min ensamhet och bara softade och log för mig själv, härligt men sant.....
Lagade lite mat, dag blev det potatis, köttbullar och hemlagad gräddsås, så kom bästaste Poppa på besök så vi fick umgås lite och dricka lite kaffe också, det var kul då vi inte setts på en vecka, kan bli så där ibland när man jobbar olika och tiden inte räcker till riktigt som man vill att den ska göra...
I morgon är det skola igen,kanon kul,blev godkänd i dom delkurser som jag nu skickat in i medicin,det här är jätte kul,jag tycker ju om att läsa om medicin och det är så intressant eftersom jag varit med om så himla mycket själv i mitt liv.....
Ibland kan jag bara sitta och le för mig själv och inte riktigt ha förstått att jag har fått den här chansen?
Att jag (precis som om jag är i en dröm på nåt vis)
Jag är tvungen att nypa mig i armen för att verkligen förstå och känna (att det är faktiskt i verkligheten det här sker)
Att jag verkligen gör det här och har påbörjat det jag velat en sån lång tid,det är först nu som jag inser att jag faktiskt mår mycket bättre än vad jag har gjort även om min värk följer mig för varje dag som går och jag kämpar,men det finns sånt som är helt borta och alla säger att det beror på att jag inte mådde bra eller hde det bra förut,men nu kan jag se och förstå att livet består av jätte många och jätte viktiga saker som jag inte sett förut.....
Jag har också setat bara för 1 enda år sen och gråtit över nåt som jag själv vetat att det inte kunde gå att reparera och jag följde min stig som min intuition sa åt mig att göra och den ledde mig verkligen rätt till slut, men såklart tog det en tid för mig också....
Men såklart har det inte varit lätt,ingen vill ju förlora sin stora kärlek, man tror ju själv att allt håller för evigt men i verkliga livet är det inte så lätt...
Allt tar sin lilla tid,men alla tar sig upp till slut,hur det än ser ut och livet är full av överraskningar och inte trodde väl jag att det skulle bli så här?
Inte trodde väl nån det?
Det är inte bara att lägga halva sitt liv på hatthyllan och glömma bara sådär och gå vidare på en gång utan det tar ett tag att försöka hitta rätt väg fär alla efter så många år, att förstå vilken väg som är bäst att gå...
Men allt har en mening,och det tror jag på.....
i slutändan blir det bara bra till slut,och som sagt allt har en mening i våra liv...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0