Slutet på veckan och slutet som betyder gott...

Hej min älskade blogg! Vaknade i morse och det var ganska kallt ute idag, med minusgrader och allt och jag åt frukost och lilla mommos tjej ringde och ville komma förbi så det blev riktigt morgon-mys med andra ord ,så vi fikade ,busade och myste lite grann.....
Åkte hem till mitt eget lilla mysiga hus i min ensamhet för att få egen-tid ifrån karln,ett break såklart är bra att ha ibland, och nu sitter jag här i mina alldeles egna tankar och funderingar, det är sånt som kommer upp en sån här dag, jag ler ändå trots allt elände så mycket för mig själv och tänker att idag är det just den dagen då det är det precis 1 år sen jag flyttade in i min helt egna lägenhet i Smedjebacken och fick börja om mitt liv ifrån början igen?
Ja, jag fick starta om helt ifrån början och det var jätte jobbigt i några månader att inte ha nånstans att varken siitta och äta eller dricka vid?
Att veta varken ut eller in?
Att inte förstå att allt bara var en undanflykt för att få ut mig ur sitt liv?
Att ha falska förhoppningar om nånting som inte fanns?
Att just jag var den som skulle ut, och det var nu på en gång?
Annars?
Men jag fick göra det bästa av situationen ändå då och jag fick låna lite möbler av snälla vänner så jag kunde bo lite normalt i alla fall och till dotterns rum köpte jag möbler allra först då allt stod kvar därifrån som jag flyttade....
Idag när jag ser tillbaka och tänker på vad duktig jag har varit som har byggt upp ett helt nytt hem bara på ett enda år (igen) och alldeles själv dessutom, och nu har jag fått det precis så mysigt som jag hela tiden velat haft det.....
Jag är jätte stolt faktiskt över mig själv idag......
Nu har jag den utbildning jag alltid velat haft, och gjort det helt på egen hand.....
Nu har jag det underbara fina kök som jag vill ha, och det sovrum som jag tycker är snyggt för här bor bara jag, endast jag!
Ingen kan bestämma nåt förutom (bara) jag, och sen jag igen.......
Nu har jag den bil jag vill ha som jag har betalat med bara mina egna pengar och kostar inte mer än en ynka försäkring varje månad!
Nu har jag det hus jag vill bo i, jätte mysigt och fint.....
Nu har jag mina pengar och min ekonomi som är allt annat än bara min egen...
Idag är daget DET då jag anser att nu är det i alla fall över och det har gått så pass lång tid så nu kan jag se till Nästa och starta om med allt ifrån början och hoppas att allt blir bra med allt till slut.....
För det blir det!
Jag har åstadkommit så himla mycket på bara en så himla kort tid och idag mår jag bättre än vad jag någonsin har gjort förutom då jag födde fram mina underbara barn en gång i tiden.....
Men hade jag inte haft mina barn och framförallt mina vänner som puschade på mig för 1 år sen så hade jag fortfarande stått kvar i det gamla och tråkiga....
Men dom fick mig att inse,fick mig att förstå att jag kunde ha ett så mycket mer fantastilt liv framåt med mig själv än med det som  jag då hade..
Och en sak har jag lärt mig!
Dom hade faktiskt så himla rätt.....
Jag varken röker och luktar illa och jag dricker inte och beter mig som ett svin och jag har mina klasskamrater och mina vänner och familj, och jag mår så fantastikt bra....
Alla funderar varför jag aldrig är sur nuförtiden, men om man lever med såna himla underbara människor som jag gör idag kan man väl inte vara sur?
Då blir man så himla glad.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0