ny vecka och nya möjligheter ser d ut som

Hej min kära blogg idag igen,har vaknat och sovit kanon bra.Trist väder ute ser det ut som,men som sagt det är dom tiderna nu antar jag!
Regnet faller ner utanför  fönstret idag men tur inte det kom så mycket snö igår för det gillar jag inte!
Jag bara hatar snö......
Me don"t like it....
Hade lilla Wilma som sov här i fredags och det gick kanon bra fast det var första gången,inga problem alls så det blir många fler gånger hoppas jag?
Igår ringde min kära dotter och hennes syster hade blivit hastigt sjuk så jag fick hoppa in extra och ta mina kära barnbarn Jessica och Elias hela dagen,jag gav dom mat och duschade dom och åkte ner och la dom, men såklart kom min kära svärsom Jimmie hem ifån sitt jobb och han dammsög medans jag diskade så min dotter skulle slippa det när hon hade slutat jobbet......
Han är för mysig Jimmie!
Vi kommer så bra överens och det är jag jätte glad för han är jätte snäll och go,och en mjuk och härlig person,såna vill man ju inte missa eller vara utan hihi......
Tur att mina barn träffat så underbara män,som dom har gjort......
Men det gick också kanon bra att ha barnen hela dagen ,och vi har haft mysigt hela helgen med våra små barnbarn......
Det gillar vi hihi.....SKARPT!!!!
Det är härligt,så jag tycker väl att jag har gjort en god gärning hela helgen,men det är ju det som är livet,mycket mys med barnbarn och barn....
Så mycket tid som jag har med dom nu var det länge sen jag hade,men jag är jätte glad för det,man mår så bra då,med dom små liven som triggar upp ens värld lite extra hela tiden......
Mina barn tycker att det är kanon bra och dom säger att jag är en mycket trevligare och gladare person nuförtiden,alla säger att jag aldrig är sur nufärtiden som jag jämt var förut?
Jag förstår inte riktigt varför?
Jo det gör jag ju visserligen då jag har förstått mycket mer det senaste året själv,och det är inte bara jag som har sett tydligen utan många runt omkring....
Jag är jag äntligen och inte GENOM nån annan helt plötsligt och är tillbaka precis som just jag och det är väl bra även om det tog MÅNGA år...
Det är aldrig försent att börja om igen!
Nu slipper jag hålla nån annan bakom ryggen som gör fel utan att gå och vara rädd, jag slipper låtsas tro på nån som bara är full i skit och lögner,som bara gör allt för att klara sig själv och sitt eget skinn och till och med skylla på mina egna släktingar för att klara sig själv,det är så fel....
Hur djävla dum har jag varit?
Men idag har jag förstått det jag inte såg då,idag har jag fått hört det jag inte lyssnade på och förtsod då.....
En person sa till mig häromdagen att han aldrig sett mig förbannad,j men jag har väl ingen anledning att vara förbannad nu när jag står där jag står, jag ser livet på ett helt annat sätt idag än förut och framförallt  som en gåva och en start på nåt nytt och mycket,mycket bättre än det varit förut,så vad ska jag vara förbannad på?
Jag som har fått så mycket mer i gengäld än vad jag har mist?
Jag fick en ny chans att bli nånting,bli nånting eget som "bara jag" som typ bli en egen person som ingen annan helt plötsligt bestämde över,som ingen kunde säga vad jag fick och inte fick göra helt plötsligt,det är väl ändå frihet eller?
Det är bara jag som har varit dum och blind antar jag....
Mycket som jag ångrar idag i mitt dåvarande liv som jag har gjort men som inte kommer gå att återgälda men då får man vara glad för det man har och se upp till det istället....
Idag är jag vaken och ser och hör, jag är inte dum i huvet längre,hade jag vetat det jag vet idag att nån hade skyllt på dom som jag älskade allra mest och ville bara klara sig själv så hade jag önskat att nån hade väckt mig redan då så kanske jag inte hade mist det jag har mist idag....
Men en sak är säker Jag älskar er i alla fall hur mycket ni än hatar mig....
Igår hann jag med att byta gardiner och rensa lite hos hjärtat också,det blev så mysigt tyckte han,jag bara älskar att fixa och göra fint i hemmet,men hos mig är det redan klart och finns inte så mycket mer att göra då allt är nytt och fräscht redan,så nu får jag bärja här istillet,han blir så glad så.....
Det ska vara nytt och fint,ja stilrent och modernt.....
Det tycker vi om hihi......
Renovering pågår i högsta grad nu om vi två ska kunna bli ett,hihi..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0