Mitt i veckan igen då

Hej min kära blogg idag igen! Idag regnar det (som vanligt igen) kan  det kännas som hihi, men i mitt hjärta skiner solen varje morgon då jag kliver upp med ett leende på mina röda läppar och inser att dagen har nåt nytt att tillföra mig och att det alltid finns nya möjligheter hur det än ser ut.....
Man gör dagen till det man vill ha det!
Trots värk i kroppen och att jag tappar saker varje dag och hela tiden för  att leder inte riktigt hänger med som dom ska just nu...
Det gäller att gå ut ur dimman och framförallt ta sig ur den ändå och in i det som är bra och klart......
Det är inte förrän man öppnar sina egna ögon på sig själv och tittar med dom som man ser?
Det är inte förrän man själv tar tag i sitt eget liv som man förstår att livet går faktiskt vidare....Trots allt...
Det är inte förrän man själv rycker upp sig och förstår att ""Det är faktiskt bara jag själv"" som kan ta tag i mitt eget liv?
Som man kanske förhoppningsvis förstår till slut och kan glömma det förflutna som kanske ändå inte var så bra som man trodde....
Eller var det det?
Det ska inte behöva ta ÅR innan man rycker upp sig, jag hade turen att jag blev tvingad att ta tag i mitt liv och idag är det det bästa som har hänt mig förutom mina barn när jag födde fram dom under smärta...
Det kanske är bara jag som har levt i nåt som jag tyckt var bra bara för att alla andra inte ville säga nåt?
Det som har varit har !!just varit"" och det som är nu är ""just nu""
Om man kliver upp på morgonen o tänker att "" Den här dagen blir inte som jag tänkt mig""" Det är då den blir negativ, det är då man automatiskt ligger kvar i sin säng för att man orkar helt enkelt inte kliva upp just då?
Jag vet vad jag pratar om efter allt jag har gått igenom i mitt liv, man står helt maktlös och stampar på exact samma fläck men man tar sig liksom inte vidare på nåt sätt?
Det är ""bara en själv"" som kan ändra på sitt eget beteende"" vill jag eller vill jag inte"" ""ingen annan""
Om man bara får höra negativa saker runt omkring sig så blir man ju negativ själv till slut, tänk o bara leva i nåt sånt?
Vad hemskt,bara höra negativa saker om andra som man kanske älskar jätte mycket och mest av allt i sitt liv, men man kanske är för rädd att säga emot?
Idag lever jag i positivitet,med underbara vänner, underbara barn och barnbarn vid min sida,som gör mitt liv så lätt att leva,...
Ingen som kan säga åt mig att !!Jag inte ska vara barnvakt om jag själv vill""
Utan idag har jag mina barnbarn precis så mycket som mina barn vill och som jag vill själv..
Det är så skönt..
Jag vandrar min egen väg på min egen stig och bestämmer helt själv vart och hur och när jag vill vara det jag vill vara!!!!'
Jag är jag idag och jag är ""hel"" framförallt och jag trivs som fisken i vattnet,alla får ta sina egna konsekvenser för det man gör och det man väljer, men ibland väljer nån åt en, som det blev nu
i mitt liv,det var det bästa som kan ha hänt mig känner jag idag för hade inte nån annan valt åt mig så hade jag absolut inte mått så bra idag och inte stått så stark där jag jag nu står idag och fått tillbaka det jag älskar mest i mitt liv..
Hur kunde jag ta det jag älskade mest åt sidan för nån annan som bara var en vindpust i mitt liv...
Idag har jag förstått i alla fall vad jag mist och det får jag stå för även om nån annan var den som betämde över mig och den som jag inte fick göra det jag ville för...
Har nyss ätit,det blev fläskfile i ugnen och potatis idag,det var kanon gott.....
Har hunnit med att skicka in ett skolarbete till idag så nu går det undan minsann,kanon kul är det så det är nog därför det går så bra skulle jag tro....
Jag längtar redan till nästa höst då jag vill fortsätta så jag håller tummar och tår att jag kommer in på nästa.....
Ser jag fram emot jätte mycket......
Saknar och älskar en person jätte mycket som inte finns i mitt liv just nu tyvärr.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0