Lördag

Hej min kära blogg! Sitter här och skriver en stund och ler lite för mig själv, har jobbat ett skift idag i några timmar och träffat mina ""så"" underbara arbetskamrater, dom är verkligen värda guld.....
I mitt jobb händer både glada och tråkiga saker men ni står upp och tröstar och förstår, jag är så himla glad att just jag har hamnat hos just er....
Det är jag jätte tacksam för...
Har varit till stan och handlat lite efter jobbet med dotter och barnbarn,och sen hem o nu ska det lagas mat tills hjärtat kommer hem som det också ska mumsas på....
Saknar han nu,fast vi umgås inte så mycket och det tycker jag är skönt..
""Det är det jag kallar för min egentid!!
För er som inte har förstått det,att jag får sitta för mig själv utan att nån stör mig i mina alla tankar och funderingar ibland...
Att bara få ""softa"" och tänka på mig själv en stund och få rå om mig själv lite....
Jag har blivit lite bortskämd med att vara själv nu,det har jag ju inte varit på många,många år,och nu äntligen så förstår jag när vissa vänner säger att det är livet att vara singel, man har alltid nåt att göra och nåt att hitta på med nån....
Man är aldrig så upptagen som när man är singel?
Det var svårt att förstå när man inte var det,då man hade nån bredvid sin sida jämt och hela tiden,men nu kan jag komma och gå precis som jag vill när jag vill....
Det är härligt....
Är det det som kallas frihet tro?
Om jag vill lägga mig så gör jag det och vill jag gå ut så gör jag även det!!
Just nu är livet som en karusell i mitt liv,det slussas uppåt och det slussas neråt,det är många projekt som ska göras och mycket som ska bli klart...
Men det är ju nu som jag trivs som fisken i vattmet...
Det är först nu alla uppfärsbackar är slut och alla nerförsbackar har börjat i mitt liv.....
Jag vill även tacka dig min vän som skrev så fint i min blogg men jag publicerar det inte då hela gränges skulle sen veta tt det är du,så jag låter bli det,men tack för att du finns och förstår som du gör,jag förstår även vad du skrev om,och det är nog så här i livet att vissa får och vissa får inte,men jag tror ändå på att det man ger får man tillbaka en dag....
Ha det bra alla mina vänner och min fantastiska familj..
Jag älskar er så mycket....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0