Helg igen nu då!!!!!!!

Hej min kära blogg igen! Vaknade av att vindarna ven runt husknuten i morse, men det mysiga med allt det här på hösten och vintern  är när man bor i hus och kan höra och lyssna på det när man vaknar till  liv!
Åt frukost på sängen (som vanligt) Hihi....
Och sen var det dax att göra sig i ordning och åka till Borlänge en sväng och kolla lite, åka runt och kika lite och handla lite smått och gott som det blev då till slut..
Solfilm till bilen och sånt som fattades.....
Det tog halva dagen att bara softa runt och slappna av,och bara göra ingenting för en gångs skull och det var så skönt....
Annars är dagarna hektiska ibland med allt som ska göras både hit och dit!
Åkte upp en sväng till dotter och hälsade på lite och lämnade lite kläder till wilma som jag hade köpt, jätte fina.....
Dom är så fantastiskt duktiga med både hus och hem och allt runt omkring som det innebär  och handla kläder till lillen och dom är värda mycket mera än så....
Wilma har alltid så fina kläder o dom är noga med allt....
Helt underbara människor är dom....
Hem till mitt mysiga hus och gjorde hemlagade potatisbullar av moset som blev kvar av middagen igår, mums med potatisbullar......
Nu sitter jag bara och softar lite grann och njuter av min tid för mig själv,älskar det, att man får göra precis det man själv vill, när man vill, hihi...
Finns det nån annan frihet i sitt liv när man är själv?
Nej jag tror inte det i alla fall, jag har lärt mig en sak i mitt liv det senaste året bara och det är att njuta av mig själv och av mitt underbara liv som jag helt plötsligt fick, helt gratis faktiskt...
Av nån annan!
Jag kunde inte ha gjort det bättre själv? Hihi.......
Och idag är jag så glad att nån annan var så snäll och valde åt mig och gav mig detta fantastiska liv, med allt det som det innebar och gjorde mig lycklig ,vilket jag inte skulle ha insett själv över huvudtaget, om jag hade fått välja själv och jag är jätte tacksam för det har idag, mycket som jag inte haft förut på många år.....
Blev av med det dåliga och fick det bättre än någonsin.....
Bara av att vända på allt i mitt liv,bara av att ta mitt steg till verkligheten ifrån fantasin?
Ibland tror man kanske att man lever i nån sorts verklighet på nåt sätt fast man inte riktigt gör det?
Ibland kanske man försöker att göra allt bättre men om man inte kommer överens så går det ju inte!
Man måste alltid vara överens för att det ska gå?
Men jag ser bakåt och jag ser lycka och mycket kärlek, och ler åt det som har varit,jag kan inte säga att allt bara varit dåligt heller, även om andra kanske tycker det?
Men jag kan se framåt och vara glad åt det jag hade idag och tänka i alla fall (att allt har en mening)..
För det har det, annars hade det ju inte varit meningen?
Eller?
Jag tror att nästa år är förändringens år och så är det bara, nu idag ser jag dagen som den är och tar den som den kommer, om jag ska träffa den stora kärleken igen så gör jag ju det?
Det får man ju se om och hur det blir med det....
Förhopningarna är stora.....
Hoppet är det sista som lämnar min kropp!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0