Fredag

Hej min kära blogg idag! I morse när jag vaknade var jag jätte trött,klev upp typ 6 och åt frukost för att sticka iväg till jobbet och göra ett skift,och få umås med mina kära arbetskamrater.....
Det var lite ruggigt men ändå inte kallt trots att det nu är i slutet av oktober och det enda vi kan vänta oss nu är väl snö antar jag......
Var trött när jag kom hem och värken i kroppen blir ju inte bättre nu när det är kallt ute heller....
Sen var jag upp en sväng till Bella på ljusparty och beställde jätte fina ljus-lyktor.....
Det blir nog kanon fint....
Igår var jag och hämtade mina fälgar till bilen så nu är det bara att sätta på mina nya vinterdäck så är allt klart sen bara att åka utan att behöva halka av vägen i vinter,hihi......
I morgon ska jag göra ett skift till men slutar relativt tidigt så då tänkte jag att jag ska åka in med dotter till stan och handla lite mat och lite gott till kvällen tills hjärtat kommer hem så vi kan mysa och äta nåt gott.....
Tända i öppna spisen och bara mysa,det är så fint och varmt blir det.....
Ibland funderar jag hur det kan bli så fel och nån kan vara så elak och lömsk att använda mig som ett slagträ,använda mig trots att jag inte finns......
Men det är tydligen bara jag som ska vara tyst om allt som sker och andra gör medans dom som gör fel ska ta åt sig äran bara...
Tänk om alla visste?
Men jag är ju inte den som använder mig av falska metoder utan är rak och ärlig....
Jag kan inte förstå att om man nu väljer nånting i sitt liv,varför då inte bara gå och fortsätta stigen fram och ha det som man vill ha det när man ändå gjorde ett val?
Jag fick inte ens göra ett eget val och det är jag glad för idag att det var nån annan som istället gjorde valet åt mig,för den gjorde ett himla bra bal och för att då kunde jag gå vidare i min egen takt och sörja i min takt innan jag träffade nån underbar igen....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ۩ ~ Camilla ~ ۩

Visst är det svårt att vilja berätta precis som allt har vart men att på ett enkelt sätt förklara hur åren som gått var är nästan omöjligt, i mitt fall så var det nog nästan bara en handfull personer som visste hur det egentligen hade sett ut de senaste åren, om ens det, var ju inte direkt typen som satt där på fiket och snackade vit och brett om hur vårt liv var.

Kanske skulle man gjort det+ Nu så får jag leva med att bli svartmålad, medans nästan ingen kan förstå hur det egentligen var.

Att stå där utan någonstans att ta vägen med katterna, Hugo och 3 hästar, utan inkomst det var en mardröm, sambolagen hjälpte mig inte och att min mormor har betalat massor på gården under alla år, som hon nu aldrig kan få igen, det vet ju inte folk.

Dom tror att M är en ängel och jag the devil, nu var det ju inte riktigt så.

M's familj har under alla år nästan vart helt frånvarande, undantaget hans pappa när han levde, något lån av honom som han fick tillbaka, men min mormor, hon lånade ut en hel del pengar, flera hundra tusen, när M väntade på fkassa i 5 månader, när vi renoverade skorsten, hon köpte kaminen och betalade installationen, ny varmvattenberedare en gång och alla gånger som hon skickade pengar till mat och räkningar, det kan jag inte ens räkna upp... Det är enorma mängder, hon har inte fått ett skit tillbaka. Det var ju inte som att M köpte allt själv, gård, bil etc, jag har betalat lika under åren, men likförbannat så fick jag inte ens vara med när huset såldes, inte ett öre fick jag av det!

Jag undrar verkligen om han berättar det, när han sitter där och snackar skit!

Kram Ulla. jag förstår vad du går igenom..

2012-10-20 @ 12:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0