Äntligen helg igen nu då

Halloj min kära blogg! Vaknade faktiskt tidigt i morse helt och hållet utvilad och hade sovit kanon gott men jag hade virat in mig i hela dubbel-täcket jag själv så  hjärtat fick inget hihi...
(inte snällt kanske)
Men han hade ju sängöverkastet att dra på sig hihi.....
Och inte knuffar han på mig heller utan låter mig ha hela täcket,stackarn.....
Mommos lilla tjej kom hem till hjärtat och vi fikade en sväng och sen drog vi allihopa vidare till andra dotter för att umgås lite och blev bjudna på jätte god mat där....
Så jag var faktiskt snäll och diskade upp all disk,det är hon mer än väl värd då hon skulle ut o jobba till 3,så nu slipper hon det när hon kommer hem ikväll så kan hon bara mysa med sitt lilla egna hjärta och ta de bara lugnt.....
Älskar mina underbara döttrar....
Saknar även en dotter också himla mycket som betyder lika mycket som dom andra...
Har sån himla fin kontakt med dom varje dag nuförtiden och dom tycker att jag har blivit en helt annan människa nu och idag än vad jag var när jag var gift,mycket gladare och trevligare,det är kanon tycker jag då vi har skit kul tillsammans....
Dom tycker att det jag åstadkommit helt själv på bara 1 år har jag inte alls åstadkommit på 21 år förut,och det säger ju inte så lite eller?
Det är kanon kul  att höra att dom tycker att jag är så glad hela tiden.....
Det är jätte skoj att höra,vi gör massor tillsammans och träffas varje dag nu......
Min dotter sa till mig att hon är faktiskt jätte glad att vi skilde oss,utan att mena nåt elakt för vi har en helt annan kontakt och bättre idag för att jag helt enkelt är  mycket gladare o uppåt nu och har kommit långt i mitt liv nu mot när jag bara stog och stampade....
Jag svarade bara lite lugnt (Att allt har en mening)
Och en sak är säker på att efter regn kommer faktiskt alltid solsken....
Även om man inte tror det just då?
För om man inte har nedgångar så kan man inte få några uppgångar heller?
Min mening var just det här att få börja om mitt liv,med det som jag ville göra och har velat göra i många år!
Idag är jag glad att det blev styrt så här,för dom där uppe har gjort mig en gen-tjänst i livet....
Men idag ser jag livet på ett helt annat sätt än vad jag gjorde förut....
Det liksom har ramlat ner en krona på nåt sätt och landat rätt den här gången och jag har insett saker som jag inte har sett eller fattat förut i mitt liv och att det bästa man kan ha och jag har nu är ju mina barn och barnbarn och min bror förstås som jag inte idag har nån kontakt med (trist nog)
Jag skulle ha lyssnat på dig ifrån början,du var ju ändå mitt kött och blod men min högsta önskan står kvar.?
Att vi ska kunna bli lika bra vänner en dag och jag är helt säker på att du skulle tycka om mitt hjärta mer än vad du gjorde med den jag hade....
Men du ska veta att du har jätte fina barn och jag är jätte tacksam att jag får träffa dom,jag älskar verkligen dina små goa barn.....
Saknar dig också som bara den så mitt hjärta gör ont....
Jag värderar helt andra saker idag mot förut och jag vet att stor kärlek är det bästa som finns och kan hända en människa om man nu kan lita på varandra och vara ärliga....
Nu har jag plockat fram mat som jag ska tillreda ikväll då hjärtat kommer hem så det blir lite tända ljus,en god middag och mys,lite extra pirr i mag-gropen,hihi.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0