Torsdag

Hej min kära blogg! Vaknade och snön är äntligen snart borta,hihi....Kör in nya vinterdäcken för fullt gör jag nu, och hoppas att dubben sätter sig ordentligt....
Men det är ju kallt ändå, men, men jag fryser ju jämt ändå.
Jag är absolut inte ett varmblod!
Värken strilar nu som vanligt i min kropp vid den här årstiden ut i mina axlar,nacke och rygg, kan inte öppna flaskor igen och tappar allt,fördjävligt att kylan kommer med det här..
Men som tur är så ser jag livet ifrån en annan sida nu idag än vad jag har gjort tidigare....
Igår hann jag inte skriva nåt här i min blogg då jag var en fullt upptagen kvinna i sin bästa ålder, med annat som är viktigt i mitt liv hihi.....
Jag hade besök av dotter på morgonen och vi åt frukost tillsammans, sen åkte jag ner till skolan och hade muntlig redovisning med mina klass-kamrater, som gick kanon, som vanligt hihi, vi har en helt underbar lärare kan jag lova....
Sen vidare hem och köpte med mat så vi åt,för att vidare åka ner till min andra dotter och lämna studiebidraget till minsta dottern som fortfarande går in på mitt konto, fast det sägs att det har ändrats..
Ja jag vet inte....
Sen hemma igår kväll kom dotter, svärsom och barnbarn o vi fikade som dotter hade bakat, hon är allt för duktig att baka denna tjejen, och gott blir det, hon har blivit så huslig, och det är bra..
Undra om hon är som sin mamma var hihi..
Jag älskade att baka stor-bak och det fanns alltid fika-bröd hemma när barnen var små...
Jag ska också börja baka nu, för jag har fått tillsägelse av mina barnbarn att jag ska göra det så det är väl bara att riva igång och börja då...
Idag är jag ledig och fri som fågeln så då ska jag passa på att umgås med vänner och bara få vara ""jag""
Det är så skönt.....
I morgon ska jag och mina underbara döttrar åka till Borlänge för en shoppingtur, sen kallar jobbet en vända också och det ska bli kul att träffa alla underbara arbetskamrater igen....
Kanske handla klart julklapparna så det blir klart också...
Vet redan vad mina barnbarn ska få, det har vi redan kollat upp,hihi....
Är så mycket annat som hör till julen i alla fall.....
Ska fira jul med dom mest underbaraste i år...
Det kommer bli så mysigt...
På lördag ska jag sätta på lyktan på mammas grav, blev såååå fint när jag satte på ljung och granris häromdagen, men det var jobbigt att gå dit och tårarna rann då det såg hemskt ut där, men en av mina  bästaste var med och hjälpte mig och stättade mig så det var skönt...
Nu är det fint i alla fall och dom fryser framförallt inte,älskade mamma som jag hade hela livet tillsammans med pappa,man kan inte ha bättre föräldrar tror jag om man ser hur endel andra har det...
En sak vet jag att det är svårt att leva med nån som absolut inte haft en trygg uppväxt som barn när man själv haft det,man kan inte föreställa sig hur svårt en människa kan ha det om man inte sett det själv...
Om man är van med svek och lögner så fortsätter det i ens liv hela livet, min mamma lärde mig att man ska vara ärlig och inte ljuga....
Och det är jag glad för att jag fick ""just"" min mamma.....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0