Söndag

Hej min kära blogg idag igen! Vaknade efter att ha socit jätte dåligt pga att min migrän härjade med mig inatt,och det är inte kul kan jag lova och sen blev det bättre när mommos lill-tjej ringde, som kom förbi på fika en sväng, sen åkte jag vidare in till stan idag och köpte mig den där fina  antik-vita advents-jul-ljusstaken i trä, med antika inslag som jag ska ha i mitt antik-kök i mitt underbara hus...
Den som jag har tittat på länge men jag kan inte bestämma mig sådär på en gång utan allt ska bli perfekt och passa..
Och det blev det nu hihi....
Kanon-snyggt.....
Köpte även nya manchetter vita också, dom ska vara stora och härliga så dom verkligen syns.....
Kollade på mattan som jag vill ha till  sovrummet, en likadan som jag fick av hjärtat till vardagsrummet, fast i lila då förstås så det,blir nog fint det med ,med en massa mjukis-mattor överallt...
Mordent och fräscht....
Helt i min egen smak.....
Nyss kommit hem och nu sitter jag här och myser i mitt hus medans maten kokar på spisen,idag blir det ugnsbakad fisk, potatis och äggsås, det vlir mumma det.....
Doftar så gott med husmanskost och bra mat...
Äta och sen fortsätta ner till bästaste min svärmor och svärfar och fika sen, har inte träffat dom på en vecka nu så nu längtar jag, det är typiska svärföräldrar som man längtar efter och helst vill träffa varje dag.....
Ikväll blir det till att lägga sig tidigt för i morgon ska jag upp halv 6, jag som är så trött vid den tiden,så ska det ju komma en massa snö,så man ska borsta av bilen också,innan man ska iväg tidigt.....
Ja,ja man ska kanske inte klaga i alla fall, det finns dom som har det värre?
Under veckan är det nog dax att plocka fram alla fina julsaker och sätta upp så man ser att julen är på väg igen, herre gud det har gått ett helt år nu sen senast och jag vet inte riktigt vart tiden har tagit vägen nånstans, tycker att det går alldeles för fort......
Blir nog bra det med ska ni se,mys med familjen blir det då....
Nu är det bara 17 dagar kvar innan nåt kul sker,ska bli så mysigt.....
Ja snart tågar vi in i ett nytt härligt år igen då,jag tror att det året kommer att bli till det mycket bättre, än vad detta år som varit har inneburit även om jag själv har gått ""bara"" framåt det här året och snart är färdigutbildad, duktig som jag själv tycker att jag är.....
Det är bara att gå ännu mer framåt medans tid finns,det kan bara bli bättre och bättre....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0