Ny vecka

Hejsan min underbara blogg! Nu sitter jag här igen och skriver för mig själv och denna dagen har också gått, så fort, så fort med alltså ännu en underbar dag med familj och vänner.....
Livet består av så mycket som jag inte riktigt har förstått förut, men jag har väl varit övertalnigsbar antar jag, men inte nu längre..
Min familj betyder allra mest för mig idag....
Och mina riktiga vänner, resten spelar inte så stor roll i mitt liv längre...
Kommer aldrig att bli denna person mer, då jag mår mycket bättre idag än någonsin...
Vaknade och det blev fullt upp, lillan ringde o ville komma på fika, så det fick hon naturligtvis hihi....
Sen åkte jag och dotter till stan idag och handlade lite smått och gott och jag passade även på att köpa lövbiff när den var billig....
Jag älskar ju kött och potatis med hemlagad gräddsås, så jag äter väldigt mycket kött, det står man sig länge på hihi...
Ska vara riktig husmanskost och inte nå äckliga makaroner för min del heller...
Alla är vi olika och det är väl tur det i alla fall..
Vidare hem och fick främmande och fixade lite i huset och åt hemlagade potatis-bullar, mums så gott.....
Nu sitter jag här och ska snart upp till dotter och fika,det är mycket fika nu men det är kanon gott....
Lugnet är runt omkring mig och min egen-tid som jag har hela dagen idag ifrån karln är sååå skönt....
Bara att få njuta med sin familj och skratta och le betyder så mycket, att få känna att man kan göra precis som man vill, när man vill,gå och komma precis som jag själv vill gör att man känner sig så fri...
Det går inte i ord att beskriva hur det är att kunna åka vart man vill,köpa vad man vill och veta att man alltid har över och mer därtill.......
Att man får för en gångs skull chansen att hjälpa dom man älskar mest här och nu.....
Det känns helt fantastiskt underbart...
Att man får känna sig behövd och att man "bara" kan hjälpa till är helt fantastiskt...
Har aldrig kunnat hjälpt till så här mycket förut men nu tar jag igen det.....Med råge jag lovar......
Mina riktiga vänner stod kvar som tur var och står kvar än idag /sån tur för mig) och är mer gladare för min skull nu än tidigare, och att jag min idiot inte alls förstod dom förut det är nog det som gör mest ont i mitt hjärta, att dom har varit tvungna att vara tysta för att inte såra mig eller för att lida med mig för att riskera att bli av med mig som sin vän,det är väl ändå så snällt och gulligt av dom..
Tänk vad dom har lidit bara av att få se mig lida när dom visste?
Idag är nog ingen mer gladare än jag åt allt som skedde, att jag fick chansen att börja om ett sånt här bra liv.....
På Lördag blir det att åka till Ikea med dotter och svärson för jag ska köpa den garderoben som hör till min säng och sängbord, jag vill ju ha hela serien, och det kommer att bli så fint....
Ska även kolla på ett nytt frys-skåp för nu är båda frysarna fulla igen hihi, så nu måste jag ha en till och fylla....
Det blir nog bra ska ni se till slut, mat måste man ju ha för att överleva, och har man inte det så är det nog illa......
Jag är ju en fanatiker på att handla för mycket mat istället så ibland blir man tvungran att kasta lite för att man lagar för mycket..
Det är väldigt dumt,men jag brukar skicka med min svärson i matlådan i så fall och han uppskattar det och tycker att det är gott så det är ju bra....
Nu ska jag åka upp till dotter en sväng innan jag ska mysa ner mig i min säng och njuta av tv-programmen ikväll i min underbara tysthet,hihi....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0