Lördag

Hej min kära blogg! Hann inte skriva nå här igår då jag var upptagen som i så många fall nuförtiden,hihi.....
Vaknade igår och åkte in och handlade lite och kollade lite på Dollar, träffade bästaste Rita och pratade även med henne.....
Hittade en matta till mitt vardagsrum som jag vill ha men,men jag köpte den inte ändå, men den är så fin, så jag tror jag ska åka in och köpa den i morgon, den skulle passa så bra...
Var sen hemma i mitt mysiga hus en stund innan jobbet kallade igen..
Träffade mina fantastiskt underbara arbetskamrater, trivs så himla bra med dom, dom är bara för underbara.....
Ska antagligen börja på ett nytt nu också, ska bli så spännande, det är ju det här jag vill göra, trots att kroppen säger ifrån just nu....
Idag vaknade jag och det var mulet ute, umgicks med barn ochbarnbarn och svärson som kom till mig på fika, och kollade endel annat, sen lagade jag mat så det blev kasslergratäng i ugnen med ananas och ost, mumma var det såklart.....
Sen åkte jag in till min kära mammas och pappas grav och satte en ny lykta som jag har köpt och tände både ett ljus och en marschall, så det blev så fint, när jag kom till graven var min ena son och hans fru där, jag blev så rörd och fick tårar i ögonen, för det var så skoj att se dom där, mamma hade ett extra öga till min son och han även till henne....
Sen hade nån satt en leksaksbil och en docka i gran-risen också och det var så sött....
Graven blev så fin också sen jag satt på ljung och granris, jag var tvungen att få tårar i mina ögon för att det var så smyckat och fint....
Saknar mamma så mycket.....
Saknar även min hund Ida som vi tog bort den 31:a Januari 2006 för snart 7 år sen, och min hund Julia som vi också tog bort den 30:e Augusti 2009, så jag ägnar dom en extra jätte stor tanke idag då det är deras dag också och ni ska veta att jag älskade er jätte mycket....
Saknar dom så mycket dom med, en sån här dag får man nå extra att tänka på då man inser att dom döda inte längre finns hos oss, inte kroppsligt förstås fast dom finns ju i tanken och mamma är hos mig ändå varje dag....
Det tycker jag är så himla skönt...
En dag som den här tänker man på det man har och man ska vara rädd om det, för som sagt i morgon kan vem som helst av mig eller dom kanske inte finnas mer, vet inte vad jag skulle göra då?
Min familj är mitt allt, jag älskar dom så innerligt mycket och jag ger så mycket kärlek till dom som dom bara kan få....
Ha det bra alla döda ikväll och kyrkogården lyser upp den bara för er nu.....
Saknar och älskar många i mitt liv som inte längre finns,men ni ska veta att jag tänker på er varje dag...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0