Lördag

Hejsan min kära blogg! Igår var det en sån där dag då jag inte hade tid att skriva här i min blogg igen, upptagen kvinna i mina bästa år som jag är......
Jag var till stan med dotter och svärson en sväng och handlade lite, sen var jag upp till dom och fikade också en sväng, jag körde faktiskt 240......
Det kan man inte tro om mig?
Jag har sagt att jag aldrig ska köra en 240 för dom är så fula, men jag hade inget val.....
Sen var jag ner till bästaste svärmor och svärfar igår och fikade,för dom är dom bästaste man kan ha,verkligen, jag har ju tyvärr några att jämföra med som tur är.......
Det är stor skillnad på omtanke kan jag lova.......
Jag har ju haft några i mitt liv om jag säger så men det finns ""en specifik"" som var värre än alla andra....
Det sätter sina spår att man inte lyssnar på sina riktiga vänner som visste allt ifrån början, som har varit med och sett själva.....
Varför lyssnar man inte på dom som vet och dom som vill en väl?
Ibland gör man stora misstag men är så glad att denna människa försvann lika fort som den kom in i mitt liv bara en kort stund....
Idag vaknade jag tidigt,ska en sväng in till stan tänkte jag, sen kallar jobbet hela helgen, men det ska bli kul......
Skrattade när jag öppnade min face idag, (skrattretande) kan inte annat än att skratta, tur att jag mår så bra som jag gör hihi....
Ibland undrar jag varför vissa bryr  sig överhuvudtaget om dom som man inte ska bry sig om eller inte vill ha att göra med hur jag ser ut,eller vad jag ska använda när man ändå inte ska vistas eller sova bredvid mig i alla fall..
Jag sover bra som jag gör med världens finaste som tar mig för den jag är och ingen annan konstgjord uppblåst människa som måsta ha bekräftelse av nåt slag, eller bevisa att man är bra eller att man är naturlig..
Det räcker gott och väl att jag vet att jag är bra.....
Jag behöver inte ha några ålders-nojor och bli nån hemsk tonåring igen för det har jag redan varit en gång i mitt liv och det räcker för mig för åldras gör man fast man inte vill, sen är det upp till var och en kanske hur man klär sig eller hur man vill utstråla.......
Alla runt mig tycker i alla fall att jag utstrålar glädje. och är jämt glad och uppåt och skrattar mycket...
Men det är ju för att mitt liv fick börja om, med nåt som jag verkligen ville göra själv och inte behöva göra nåt som nån annan bestämde åt mig!
Idag har jag klarat av saker i mitt liv på 1 enda år som jag inte klarat av förut på 20..
Det säger väl allt?
Mitt liv har gått från ingenting till ""allting" på bara en kort,kort stund....
Fast jag tror att allt har en mening i alla fall?
Vissa saker ska vi bara gå igenom för att finna den rätta vägen som vi ska gå fram i livet och ibland gör det hemskt ont i våra hjärtan och ibland inte! Men jag har sett att ""alltid" kommer det solsken  efter regn...
Man måste se alltid framåt och inte bakåt, det är därför backspegeln är mindre än framrutan just för att man ska "aldrig se bakåt utan bara framåt!
Jag kunde aldrig tro att mitt liv skulle bli så himla underbart bara av att mista en enda person, och jag fick tusen åter...
Idag har jag kontakt med så underbara människor som jag har saknat i många år som har kommit in i mitt liv igen, och med det har jag förstått allt.......
När man lever med nån som skyller allt på alla andra för att klara sitt eget skinn och själv varit den största skiten,så ser man bättre sanningen idag, men varför skylla på oskyldiga människor som inte gjort nåt?
Jag har 2 svärsöner idag som jag älskar och är glad att dom finns men det finns en till som jag tyckte om jätte mycket och tycker han är väldigt rar men nån annan fick mig att tro att den personen var djävulen själv, men idag är det dock försent fast jag har nu insett vilken fin kille han var...
Har insett först nu att han är en väldigt fin och snäll kille....
Det är synd men det är smällar som jag får ta idag då jag tyvärr litade på helt fel person.....
Igår fick jag tag i ett medium på tal om annat, som hjälpte mig hur jag ska få bort farbrorn som är i mitt hus och plockar om.....
Och min mamma hälsade till mig att hon älskade mig så mycket och att hon mår bra nu och är frisk och mina tårar sprutade nerför mina kinder, fattar inte att man kan ha så mycket tårar, det gick rakt in i mitt hjärta kan jag lova.....
Jag är helt säker på att hon har hjälpt mig komma ur allt dåligt och gett mig den här nya chansen att börja om igen med det som jag vill göra......
Hon sa att jag är värd nåt mycket bättre och att jag ska vara lycklig,och det är jag ju idag,mot vad jag har varit....
 
Älskar min familj och mina barn.......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Du vet vem...

Hej
Vill bara börja med att säga att allt du gjort och gör ..tycker jag inte är rätt.... men det är enligt mina normer och värderingar... vi är alla olika..och det är tur det...
Det jag vill komma till är den där stora skiten...vet du jag kan bara hålla med...han är den största lögnare och skit jag någonsin träffat....
Ljuger så han tror sig själv... och tror på fullaste allvar att vi runt omkring tror allt han säger :/ what Liksom ????
Nog för att jag träffat på folk som ljuger... men aldrig om allt...det mest intressanta är hur han kan gråta på beställning....så fort det handlar om att han kan få något..eller få ta på något så kan han fälla tårar..som ett litet barn...herre gud alltså !!!! Å så playar han allt och alla...har gärna flera kvinnor samtidigt..eller kvinnor är nog att ta i...flickor skulle man nog kunna säga ....
Äckligt och vidrigt ...det är vad det är...
Hur som helst..fina barn har ni..och det kan jag verkligen intyga.
Som sagt jag håller inte med om allt du gör och allt du gjort... men jag är jag och du är du...
Men samma stora idiotiska skit har vi träffat... kostade mig 6000 kr gjorde han...dom sista 3000 vägrade han släppa... så dom gav jag till slut...så att han kan fortsätta hålla kontakten med små flickorna....blääääääää
Tyvärr fick jag betala ett ännu högre pris...jag säger jag eftersom han inte bryr sig...men jag tror på karma...så det kommer slå tillbaka dubbelt upp
Lider med de som tror på honom...för förr eller senare kommer dom också få upp ögonen.
Jag har också ljugit för mina nära och kära..men blivit förlåten ...
Men han borde få en oscar för sitt beteende....kanske är det därför han tyr sig till yngre...lättare att manipulera...tror den senaste är i nästan samma ålder som din dotter ....huuuuvva ...
Nä livet går vidare och man lär sig så länge man lever..men vissa lärdomar önskar man att man sluppit....

2012-11-11 @ 02:43:17
Postat av: Du vet vem...

Hej
Vill bara börja med att säga att allt du gjort och gör ..tycker jag inte är rätt.... men det är enligt mina normer och värderingar... vi är alla olika..och det är tur det...
Det jag vill komma till är den där stora skiten...vet du jag kan bara hålla med...han är den största lögnare och skit jag någonsin träffat....
Ljuger så han tror sig själv... och tror på fullaste allvar att vi runt omkring tror allt han säger :/ what Liksom ????
Nog för att jag träffat på folk som ljuger... men aldrig om allt...det mest intressanta är hur han kan gråta på beställning....så fort det handlar om att han kan få något..eller få ta på något så kan han fälla tårar..som ett litet barn...herre gud alltså !!!! Å så playar han allt och alla...har gärna flera kvinnor samtidigt..eller kvinnor är nog att ta i...flickor skulle man nog kunna säga ....
Äckligt och vidrigt ...det är vad det är...
Hur som helst..fina barn har ni..och det kan jag verkligen intyga.
Som sagt jag håller inte med om allt du gör och allt du gjort... men jag är jag och du är du...
Men samma stora idiotiska skit har vi träffat... kostade mig 6000 kr gjorde han...dom sista 3000 vägrade han släppa... så dom gav jag till slut...så att han kan fortsätta hålla kontakten med små flickorna....blääääääää
Tyvärr fick jag betala ett ännu högre pris...jag säger jag eftersom han inte bryr sig...men jag tror på karma...så det kommer slå tillbaka dubbelt upp
Lider med de som tror på honom...för förr eller senare kommer dom också få upp ögonen.
Jag har också ljugit för mina nära och kära..men blivit förlåten ...
Men han borde få en oscar för sitt beteende....kanske är det därför han tyr sig till yngre...lättare att manipulera...tror den senaste är i nästan samma ålder som din dotter ....huuuuvva ...
Nä livet går vidare och man lär sig så länge man lever..men vissa lärdomar önskar man att man sluppit....


Svar: Ja du har öppnat ögonen nu äntligen och skönt att höra att du förstår mig....Jag har inte som du säger gjort allt rätt här i livet jag heller,men jag tycker inte om att bli kallad en dålig mamma,jag har gjort så gott så kan,och jag har mist många som jag älskar,men tyvärr är det ju så nu,jag får försöka leva mitt liv på bästa sätt och gå vidare ändå..
jag ångrar mycket i mitt liv men inte nån av mina barn som jag själv skapat och fött fram genom smärta....
Ja denna man har alltid varit lite speciell,och han har tvingat mig till att höra på skit om mina barn och mina svärsöner under många år och ljugit och hittat på allt om dom som kan tänkas,men han vann ju lotten i alla fall och har kontakt med dom idag vilket inte jag har "" sån tur han hade då"".....
Jag har trott och litat på en lögnare .ja det har jag faktiskt och priset jag får betala idag är många människor som jag älskar,han har skyllt så mycket på mina ""sjuka barn" som han har kallat dom och psykopater till svärsöner som har nästan haft ihjäl oss ""enligt han i alla fall"" Idag har jag förstått efter mycket om och men att han ville bara ha mig för sig själv med ""våra"2barn..
Men hans uppväxt har ju inte varit den bästa om man nu ska se till det?
Att han är uppvuxen med missbruk,men man kan faktiskt välja själv eller?
Om jag skulle publicera allt hans psykotiska mamma har skrivit och hotat mig både via sms och inlägg både här och där så skulle många förstå vad sjuk hon är,hon borde få hjälp!! Mina vänner som växt upp med han på samma gård varnade mig men dum som jag var så litade jag på ""kärringen""
Idag är jag glad att jag blev utkastad rent ut sagt av han som jag en gång var gift med,utan möbler och fick bygga upp ett helt nytt hem,trots att den dagen han kom in i mitt liv så hade han ej något med sig mer än 4 sopsäckar med trasiga kläder som inte ens satt fast på hans späda kropp,men som sagt han vann ju på denna skilsmässa,lika girig som mor sin, kan jag lova...
Idag har skräcken satt sina spår jag lovar,när man lever i svek och otrohet och våld och en man som alltid hotar att ta livet av sig om man nu skulle vilja skiljas gör att man stannar kvar då hans tårar faller nerför hans stackars kinder....
Idag har jag fått ett helt nytt liv,och jag saknar Mikaela så mycket o kan inte riktigt sätta fingret på om hon verkligen mår bar hos han?
Men hon vet vart jag finns och jag älskar henne enormt men rädslan för han gör att jag inte vill komma i närheten av han då jag vet hur våldsam han kan bli.....
Tack för att du skrev ta hand om din fina familj och din snygga karl ,kram...
ulla Edenstad

2012-11-11 @ 02:44:34
Postat av: Anonym

Kanske rätt som du säger att det är lättare att manipulera "2unga!"" tjejer än äldre.....
Sjukt att ta såna som är i sina egna barns åldrar..
Men han måste kanske bli bekräftad,rädd för att bli gammal och en ""STOR 40-ÅRS KRIS""
Stackars unga flickor som blir utsatta bara...

2012-11-11 @ 15:57:53
Postat av: ulla Edenstad




Svar: Ja du har öppnat ögonen nu äntligen och skönt att höra att du förstår mig....Jag har inte som du säger gjort allt rätt här i livet jag heller,men jag tycker inte om att bli kallad en dålig mamma,jag har gjort så gott så kan,och jag har mist många som jag älskar,men tyvärr är det ju så nu,jag får försöka leva mitt liv på bästa sätt och gå vidare ändå..
jag ångrar mycket i mitt liv men inte nån av mina barn som jag själv skapat och fött fram genom smärta....
Ja denna man har alltid varit lite speciell,och han har tvingat mig till att höra på skit om mina barn och mina svärsöner under många år och ljugit och hittat på allt om dom som kan tänkas,men han vann ju lotten i alla fall och har kontakt med dom idag vilket inte jag har "" sån tur han hade då"".....
Jag har trott och litat på en lögnare .ja det har jag faktiskt och priset jag får betala idag är många människor som jag älskar,han har skyllt så mycket på mina ""sjuka barn" som han har kallat dom och psykopater till svärsöner som har nästan haft ihjäl oss ""enligt han i alla fall"" Idag har jag förstått efter mycket om och men att han ville bara ha mig för sig själv med ""våra"2barn..
Men hans uppväxt har ju inte varit den bästa om man nu ska se till det?
Att han är uppvuxen med missbruk,men man kan faktiskt välja själv eller?
Om jag skulle publicera allt hans psykotiska mamma har skrivit och hotat mig både via sms och inlägg både här och där så skulle många förstå vad sjuk hon är,hon borde få hjälp!! Mina vänner som växt upp med han på samma gård varnade mig men dum som jag var så litade jag på ""kärringen""
Idag är jag glad att jag blev utkastad rent ut sagt av han som jag en gång var gift med,utan möbler och fick bygga upp ett helt nytt hem,trots att den dagen han kom in i mitt liv så hade han ej något med sig mer än 4 sopsäckar med trasiga kläder som inte ens satt fast på hans späda kropp,men som sagt han vann ju på denna skilsmässa,lika girig som mor sin, kan jag lova...
Idag har skräcken satt sina spår jag lovar,när man lever i svek och otrohet och våld och en man som alltid hotar att ta livet av sig om man nu skulle vilja skiljas gör att man stannar kvar då hans tårar faller nerför hans stackars kinder....
Idag har jag fått ett helt nytt liv,och jag saknar Mikaela så mycket o kan inte riktigt sätta fingret på om hon verkligen mår bar hos han?
Men hon vet vart jag finns och jag älskar henne enormt men rädslan för han gör att jag inte vill komma i närheten av han då jag vet hur våldsam han kan bli.....
Tack för att du skrev ta hand om din fina familj och din snygga karl ,kram...

2012-11-11 @ 16:02:34
URL: http://atertilleden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0