Lördag

Hej min kära blogg! Vaknade tidigt i morse när klockan ringde och klev upp i väntan på att min kära dotter och svärson skulle komma och vi skulle dra vidare till Västerås, för att umgås en heldag med min härliga familj, det är livet det.....
Vi var till Ikea en sväng och vi hittade lite smått och gott som behövdes...
Köpte med en stor elefant åt lill-tjejen, som hon blev jätte glad åt.....
Väl hemma igen var det dax att fixa lite här hemma och sen åkte vi upp till dotter en sväng och fikade....
Gissa vad det blev?
Nja,det blev väl glasstårta igen som vi tog med oss......Gött,gött.....
Annars har dagen varit jätte mysig och glädjande.....
I morgon är det söndag igen då och den här veckan tar sitt slut, så i morgon ska jag försöka sova ut trots min himla värk i kroppen som påminner mig dag efter dag,fast jag försöker låtsas om att den inte finns (men det går ju inte) men på Måndag är det dax för ett skift igen...
Det ska bli skoj.....
Fick beröm och godkänt på alla delkurser i Medicin också, fan vad duktig jag är,tycker jag själv i alla fall och mina lärare också tydligen ....
Är så glad att det ""bara""går framåt nu.....
Men jag har behövt alla dessa framsteg för att ta mig upp och vidare efter alla svek som funnits i mitt liv,som nu är raderat och borta, bara vips sådär.....
Jag har haft tur som haft min underbara familj och mina fina vänner,som sparkat på mig uppåt bara för att hjälpa och inte för att stjälpa.....
Tänk om man hade kunnat se framtiden (på riktigt)
Då hade jag nog sett allt från en annan sida för länge sen och kanske gått och vandrat på denna stigen för många år sen.....
Då hade jag insett det jag har insett och gjort idag....
Men än är jag ju inte lastgammal så jag har tid att njuta av livet nu istället....
Trots vissa saker som etsat sig fast i min kropp som inte kan glömmas...
Nu längtar jag tills,hihi,nja det säger jag inte,inte förrän det är dax hihi.....
Bara mina närmaste vet,allt är klart, nu drar jag snart iväg....
""Tänk om"" eller ""tänk om inte""
Tänk om tänk om inte fanns?
Då skulle vi ju inte lära oss av våra misstag, att bli utnyttjade gång på gång av egoistiska människor som ""bara"" finns själva och allt existerar runt dom själva och att man inte är värt mer än ""just ingenting""
Kul att veta att man blivit utnyttjad i så många år,att man inte var värd ens vattnet i kranen..
Hur dum får man bli.....
Men som tur är fick jag två helt fantastiska barn som jag älskar över allt annat,och har gett mig världens finaste barnbarn.....
Tack gode gud för att jag har dom....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0