Lärdag

Hej min kära blogg idag igen! Idag är det lördag och då ska man ta det lugnt men i vilket fall som helst så har inte jag gjort det i alla fall?
Vaknade och dotter ringde och så kom dom på fika, det blev glasstårta idag igen!
Förstår inte varför?
Jo då för att min Wilma älskar just glasstårta såklart....
Hon ringde till mommo i morse och vilLe komma, fast jag är inte riktigt favoriten just nu så jag har varit hela tiden utan nån helt annan,hihi..
Sen efter att dom hade varit här så åkte jag ner o handlade lite och sen hem en vända och satt och myste i mitt hus, lagade mat och bjöd hem dotter pch svärson på mat idag..
Det blev hemlagade pannbiffar i löksås som jag gjorde och riktig hemlagad gäddsås till, dom tyckte det var kanon gott och jag gjorde mycket mat men det gick åt ändå...
Kul när dom tycker om det, det är så det ska vara tycker jag......
Sen slog jag igång en diskmaskin och åkte under tiden ner till mina helt fantastiskt underbara svärföräldrar och fick fika och kollade på travet.....
Inge kul idag, man kan inte vinna jämt hahahaha....
Nästa helg blir det att åka till Ikea och kolla på det som fattas till det nya hemmet, en vit spegel, vit byrå och en garderob till mitt sovrum, nytt golv och ett databord.....
Sen får det nog också bli lite nya tapeter tror jag, så allt blir klart och jag får det i den antika men ändå mordena dstil som jag vill ha det i hihi....
En ny spis ska också investeras och en ny tvättmaskin, sen är allt klart och blir till belåtenhet.....
det kommer bli så fint så.....
Jag får inte glömma ett nytt köksbord igen för när jag flyttade till Smedjebacken så köpte jag ett nytt men nu när jag flyttade till huset blev det lite litet så jag vill ha ett litet större bara men fortfarande i vitt tror jag....
Vi får se vad jag hittar,hihi......
Det blir en resa med barn och svärson i alla fall....
Kommer bli så spännande.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0