Fredag

Hejsan min kära blogg! Vaknade i morse helt utvilad på en varm och skön arm, fick frukost på sängen, för jag vet inte vilken dag eller vecka i raden nu hihi.......
Det kallar jag romantik.....
Log lite för mig själv och tänkte på hur bra jag har det idag...
Fxade lite hemma, städade fast det inte ens behövdes, och tvättade tvättkorgen tom, 3 maskiner blev det så nu är det klart, och plockade in allt ifrån verandan, som ska läggas undan inför den tråkiga vintern som tyvärr snart ska komma, och till sist lagade jag god ""riktig potatismos"" och falukorv, det var mums fillibaba......
Så kom Dotter och barnbarn på besök så det blev kaffe och glass mitt i alltihopa.....
Sen åkte vi in till stan och handlade lite gott inför kvällen som vanligt på en fredagkväll...
Hemmakväll och en massa godis, mums, och några bra filmer blev det....
I morgon ska jag göra hemlagade pannbiffar i löksås,och potatis och hemlagad gräddsås till mig, kanon gott det med...
Jag älskar riktig husmanskost och riktig mat ska det vara (annars får det mer än gärna vara) hihi...
Inte nå slafsmat eller nå enkelt utan det ska ta tid att laga god mat...
På kvällskvisten åkte vi upp till dotter och fikade däruppe så då tog vi med glasstårta, Wilma älskar det, så nu har vi varit där och fikat också, skojar att jag är proppmätt.....
Jag är så himla glad åt min vikt nu..
Gick ner 14 kilo förra året under en hemsk period  på bara 3 veckor och blev skit-smal, led alla helvetes kval som bara den av att vara smal, det har jag alltid gjort, har jätte svårt att gå upp i vikt igen, rasade från 69 kilo till fjuttiga 55 och det var inte kul.....
Tog mig upp igen sakta men säkert och började skolan och ett nytt liv när jag insåg att jag fick ett nytt liv så jag har nu gått upp 8 kilo och väger 63 kilo idag, det är min drömvikt, då mår jag som bäst,så nu gör jag äntligen det, yiiippppiiieeeee......
Idag kan jag se tillbaka på denna korta tid och förstå att allt var en mening för att jag ska kunna må bra idag,för att jag ska kunna göra det jag vill göra,för att jag ska få vara lycklig och glad äntligen.....
Idag har jag fått så mycket som jag inte hade då på den tiden,som är värt så mycket mer, jag har sett och förstått så himla mycket på en sån kort tid som hände då men som jag var för blåögd att se?
Idag är jag en hel människa igen med ett underbart liv,förutom att det fattas en enda liten pusselbit i mitt pussel,för att det ska kunnas byggas helt,men hoppet finns kvar och så länge det finns så är jag glad,för när man tappar hoppet då har ,man tappat allt,och då är man död...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0