Fredag och helg igen

Hejsan min kära blogg idag igen! Igår hade jag inte tid att sitta här och skriva alls då jag vaknade tidigt på morgonen och klev upp,skönt med tidiga mornar och gjorde mig iordning för att åka till stan med dotter Bella och vi handlade lite smått och gott, kollade lite på julklappar och samtidigt passade vi på att ta en fika bara vi två på cafe engel, det är mys det........
Älskar mina barn så mycket....
Snart om jag har tur blir det pulka åkning med barnbarnen...
Sen när jag kom hem så fixade jag lite hemma och började laga mat tills hjärtat kom hem, det blev lite kassler , potatis och hemlagad gräddsås, sen var jag ut och sladdade lte, har aldrig tyckt ettt det varit nå kul men det är det ju hihi.....
Man lär sig nåt nytt varje dag hihi......
På kvällen var vi ner och köpte vita jul-stjärnor till köket hos han och han köpte en liten spade till mommos tjej, han skämmer bort henne varje dag men dom är så goa ihop.....
Han tycker om att köpa till henne hela tiden och jag kan inte neka han....
Och senare på kvällen kollade jag på ""hur många lingon finns det i världen"" Tycker den är så underbart vacker och sanningsenlig, dom är bra mysiga dom där barnen, eller vuxna ska man kanske kalla dom för dom är ju det trots sitt handikapp, men goa är dom allt i alla fall....
Idag vaknade jag med en jädrans värk, men det är nåt jag får leva med och det blir bara ännu värre när snön och vintern kommer men det får jag väl stå ut med då.....
Är hemma och städar och fixar idag, gör fint inför julen som komma skall, i den mån jag orkar i alla fall och ska snart sätta upp alla mina fina ljusstakar och tomtar som jag har köpt så nu blir det riktigt julmys här......
Det blir nog fint och bra...
Jag älskar mitt hem, det är så fint sen jag byggt upp det i min smak, gammel antik stil i vitt jepp säger jag bara ....
Helt i min egen lilla stil och prydligt och snyggt....
Ibland irriterar jag mig på vänner "Ja vänner" dom som är mina riktiga vänner är ju det eller hur, men dom som  ja trodde var det och spelar att dom är nå andra än vad dom är tycker jag inte om....
Först säger dom "en sak" och sen "en annan" , eller kanske menar en annan, vad vet jag och jag har lärt mig en sak i alla fall, att alla mina ""riktiga "" vänner som dom nu kallade sig var inte riktigt det ""inte alla i alla fall"".....
Dom som lyssnar på nån som bara ljuger hela tiden och hela dagarna men ändå tror på ""den"" ja jag säger den för ""den"" är bara en sak......
En sak utan något hjärta som vi "riktiga" andra människor har fått äran att få...
Nåt som inte existerar över huvudtaget.....
Men nu vet jag och har sett själv att dom som spelade mina vänner inte var det, utan dom pratade skit om nån och sen lyssnade på den som dom pratade skit om i alla fall, nice säger jag bara,lycka till...
Och inte bara om den utan om flera andra också.....
En sak har jag i alla fall lärt mig av så ""kallade skit-kärringen"" och det är att ""den som pratar skit om andra pratar även skit om dig""
Så sant som det är sagt....
Till och med ett skit-korn kan prata ibland, men det kan inte vara så ofta antar jag...
Men det har väl hänt det också nån gång i tiden på 1700-talet kanske hahahahaha.....
Oftast kommer det bara en massa skit ur denna fula glappa mun om jag ska vara helt ärlig, det har andra också upptäckt har jag hört, det var bara jag som var så himla dum hela tiden....
Varför finns det inte bara en enda ö där man kan köra ut alla idioter och låta dom förgöra varandra för?
Världen skulle ju få dom att göra just världen en ""björntjänst""
Ja i alla fall..
Ja,ja vad vore en dag på slottet?
Kanske helt underbar, men bara om ett litet tag får jag känna mig som en prinsessa igen, så vacker och pryd.....
Längtar så tills dess...
Jag har funnit det jag letat efter i många år och plötsligt så stog han bara där, helt ofattbart.....
Om jag skulle få leva om  mitt liv så skulle jag inte göra det ändå, för då vore ju jag inte jag längre och då kanske jag inte skulle ha lärt mig så mycket av mina misstag som jag nu har gjort i detta livet....
Min mamma är med o ser i alla fall nu det hon trodde var fint att det var nog inte det i alla fall, men nu förstår hon bättre då hon kan se allt ifrån sin sida....
Hon har berättat att hon vet, att hon har sett, och vill bara att jag ska må bra och var lycklig, det är jag nu, kan inte bli bättre och absolut inte sämre nå mer...
Jag längtar tills vi får mötas igen i himlen där änglarnma gråter och finns runt oss, den dagen ska bli min glädje....
Döden är bara nåt fint som inte finns här på våran jord utan bara uppe vid våra änglar...
Har ju fått världens bästaste svärmor och svärfar, på köpet, bara sådär.....
Kunde inte bli bättre, finns inte mer underbara människor och dom är så glada för våran skull, precis som man ska vara som svärmor och svärfar och inte bara förstöra för att man vill ha allt för sig själv "egotrippat" som vissa är hihi....
Nu ska jag fortsätta att pula i mitt underbart vackra hem som jag älskar så mycket och vänta på hjärtat,kanske blir lite mys om jag har tur idag hihi.....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0