Söndag igen då....

Hej min kära blogg! Igår hade jag inte tid att skriva här igen då jag umgicks med hela min familj hela dagen..... Vaknade gjorde jag själv i min ensamhet och klev upp och hade min egen-tid med frukost och kaffe.....
Nice....
Var hemma och pulade lite i hemmet som jag älskar att göra och pysslade lite och sen åkte jag och hämtade min dotter och sen vidare upp till nästa dotter och umgicks med familjen och sen vidare till nästa dotter och hjälpte henne.....
Så kom även min vän Hasse upp till dottern och vi fikade och han tyckte huset var kanon fint, det är det ju också.....
Världens mysigaste hus....
Dom har verkligen haft tur....
Det är dom värda mina små änglar....
Så går-dagen blev fylld av bara glädje hela dagen och sen lagade jag mat till mitt hjärta skulle komma hem, det blev potatis och citronfile, mumma.....
Älskar husmanskost och riktigt hemlagad god mat ska det vara, annars får det allt vara!!
Inte nån djävla skit-mat här inte.....
Sen blev  det lite mys också som det brukar bli på kvällarna framför tv-n och öppna spisen....
 
Idag vaknade jag och såg att det är - 13 ute idag, nice, nej inte kan jag säga....
Jag hatar kyla då min värk bara blir värre då.....
Men nog ska jag ta mig en tur ändå ute idag, ingen har ju dött av frisk luft hittills i alla fall.....
Det är nog ganska friskt ute idag skulle jag tro......
Men då kan man vara inne mycket i den sköna värmen i huset och fixa lite och tända ljus och mysa under en varm filt istället....
Synd bara att man inte har nån att mysa med utan får göra det själv ibland, men man behöver lite egen-tid också ibland.....
Längtan är stor...
Undra vad man ska laga för god mat idag då?
Blir väl nå kött som vanligt antar jag av nåt slag...
Jag älskar kött och sen att laga mat länge så det blir gott....
I morgon får man vakna på en varm arm igen, mys att vakna tillsammans och bara ligga och mysa och ha det bra....
Och bara få vakna tillsammans och ligga med ett leende på läpparna och veta att man har det så bra och är lycklig....
Sen i morgon börjar allvaret igen, ska ha världens rave-vecka nästa vecka, men det är bara en kort tid så det får gå....
Det blir nog bra skulle jag tro.....
I dagens läge har jag lärt mig massor som jag inte haft en aning om förut....
Det är ändå konstigt att det ska hända nåt drastiskt innan man öppnar ögonen och inser själv...
Men som man bäddar får man alltid ligga,så är det!
Om man bäddar dåligt får man också ligga dåligt....
Men om man bäddar bra får man också ligga bra...
Man kan alltid ändra sitt liv, bädda sängen bra och gå sin egen väg för det har jag fått erfarenhet av, men ""det är bara en själv som kan förändra det""
Ingen annan kan göra det åt en...
Man måste våga ta steget till det okända ibland, och vandra på stigen som leder en rätt i livet.....
Om man inte har viljan eller orkar själv så går det inte....
Jag tog mig upp ifrån svek, djävelskap,och intriger fast jag var långt nere för bara ett år sen, men jag har klättrat mycket kan jag lova på bara det här året och nu känns det som om jag har nått toppen igen, fantastiskt....
Med hjälp av mina barn och mina underbara vänner som sett saker som jag inte har sett tidigare....
Nu kan jag le varje dag när jag kliver ur min säng och inte behöva tänka tillbaka för idag gillar jag mitt underbara liv så mycket, jag har allt man kan ha....
Jätte fina barn, ett hjärta som älskar mig för den jag är ""inte för den ""han vill"" att jag ska vara"", ett eget hus och egna pengar som alltid räcker och blir över, ett fint hem som bara jag har byggt upp helt i min egen stil....
Stiligt och elegant....
Vad behöver man mer`?
Inget....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0