Onsdag

Hej min kära blogg! Vaknade i morse och klev upp för att dricka mitt morgon kaffe för att vakna till liv under dagen, umgås lite med dotter Mikaela en sväng innan hon stack till skolan...
Sen kom andra dottern och vi åt frukost och jag gjorde mitt stora skolarbete som ska vara inne på fredag....
Få se om jag blir godkänd nu då i denna kursen...
Jag har blivit godkänd i alla kurser förut så det ska nog inte vara några problem tror jag, då jag har läshuvud som sagt...
Tycker det är jätte kul att läsa nu igen...
Varit ledig idag ifrån jobbet men i morgon kallar allvaret igen, tagit ledigt i alla fall på julaftonen så jag kan fira jul med mina barn och barnbarn och med mitt hjärta för första gången, det kommer att bli min bästa och finaste jul...
Är bjudna ner till mina svärföräldrar då...
Igår var jag och köpte lite julklappar eller några?
Det blev ganska många om jag ska vara ärlig! Hihi...
Köpte även till mina små änglar som jag är faster till....
Har bara nån kvar nu och till mitt hjärta förstås....
Dom ska jag in till stan och fixa i morgon så det är klart sen och sen köpa ""en massa"" godis och mumma som hör till julen förstås...
På Söndag kväll ska vi upp till dotter och svärson och spela bingo-lotto hela familjen med både Bella och Roy och Therese och Mikaela, det är mys det..
Sen kommer julaftonen som sagt på måndag och jag är helt säker på att Mikaela kommer att bli jätte glad åt sin julklapp...
Lite dyr med det är hon mer än värd, hon får ju bara av oss närmaste....
Och jag har ju råd så då spelar det väl ingen roll tycker jag..
Ja,snart är julen över för den här gången och det blir åter en ny början på ett nytt år igen?
Som alltid varje år..
Om nästa år blir så här bra som det här året så är jag ""mer"" än nöjd kan jag lova, för det här året har bjudit på så mycket som dom senaste åren inte har?
Jag har fått en helt ny start i mitt liv..
Jag har börjat skolan och fått en utbildning, fått ett jobb, Skaffat hus, och jag har träffat världens bästatste och snällaste och goaste att leva ihop med...
Som uppskattar mig för den jag är och inte är otrogen emot mig, utan talar sanning om allt och inte osanning om precis allt...
Och som jag förlovade mig med 12-12-12 klockan 12.12..
Ett magiskt datum som man aldrig kan glömma utan ALLTID kommer att komma ihåg...
Kan året ha blivit bättre?
Nej inte en chans...
Inkomsterna har bara ökat och jag har alltid pengar kvar varje månad när jag får lön igen...
Min älskade dotter har äntligen flyttat hem igen och har en skön säng att sova i och alltid finns det fulla frysen och kylen i mat...
Alltid proppfullt precis som det ska vara...
Mat måste man ha för att överleva och må bra....
Sen skämmer hjärtat bort både henne och mina barnbarn så allt går precis så bra som de ska vara...
Dom skrattar och har så kul tillsammans...
jag är så glad att allt har gått så fort framåt mot att ha stått och stampat i många år som inte betytt nåt alls utan bara en massa lögner,är så glad att slippa det nu....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0