Lördag

Hej min kära blogg! Vaknade i morse och har sovit som en riktig gris,hihi......Klev upp och myste med kaffe och frukost eftersom vi knappt har hunnit träffats under veckan, men det blir så ibland när man jobbar olika skift, men glad är jag för det då jag har kunnat haft egen-tid med mina underbara barn och barnbarn istället och kunnat ägna mig åt dom och skämt bort dom lite.....
Igår hann  jag dock inte skriva här då jag var med dotter bella till mödravården och lyssnade på nya babyn som snart ska komma till världen.....
Det är såååå mysigt sååååå.....
Det kallar jag kvalitetstid att vara med mina barn och barnbarn helt själv......
Skönt att vara ledig lite så jag kan ägna lie mer tid åt Mikaela också som mår bättre nu då hon haft astma-spray några dagar så nu slipper hon hosta så hon spyr på nätterna, synd bara att man ska få astma av nån som inte kan ta ett vuxet ansvar bara, vet hur det känns själv, då mina föräldrar också rökte  inne så jag fick astma, och det är inte kul!
Igår kväll åt vi godis och bara mös med varandra och hon tycker det är så himla skönt att jag är hemma nästan hela tiden med henne....
Försöker lägga mina skift efter hennes  och förstås min skola så vi kan vara hemma samtidigt, det är det som är bra med att vara vikarie....
Idag har vi varit ner till mina underbara svärföräldrar så Mikaela fick träffa dom också då vi ska fira jul med dom i år..
Ska bli så kul.....
Dom tyckte det var jätte skoj att hon var med och så fick i gott fika som vanligt där....
Fick en jätte stor och fin blomma i förlovnings-present av dom....
Blev jätte glad....
Nu lagar jag mat och idag blir det riktigt hemlagat mos och falukorv, mumma är det också...
Och man blir riktigt mätt också...
Sen kommer mommos och honkens lilla tjej hit ikväll och ska sova här,s å nu får vi mysa riktigt mycket, fast honken är ju hennes favorit så jag får inte mysa riktigt lika mycket som han får,hihi...
Dom är så goa tillsammans och Bella är så glad att han finns...
På onsdag ska jag iväg och köpa julklappar åt barnbarnen och till Mikaela förstås, det blev en dyr sådan i jul igen fast man säger att det inte ska bli det, men det är hon värd kan jag lova efter allt, hon fick ju en ny mobiltelefon av mig när hon fyllde år också, nån måste ju ge hennedet hon vill ha när inte den andra föräldern bryr sig.....
Ja det blir nog bra till slut ska ni se......
Efter jul börjar renovering nr: 2 i huset, då ska badrummet fixas så man blir klar snart så vi kan ta nästa steg i våra liv......
Lite mellandagsrea lär det nog också bli skulle jag kunna tro då jag fick lite över hihi......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0