Lördag

Hej min kära blogg! Vaknade och utanför mitt sovrums-fönster faller snön så tät ""igen"" och jag som hatar snö, hihi.....
Värken påminner mig om min  nacke, axlar och rygg precis som det ska vara antar jag....
Ingen ro och ingen vila hihi...
Har inte haft tid att skriva här nu på några dagar, mycket inför julen som ska fixas nu och alla julklappar som ska köpas till mina kära barn och barnbarn....
Och mitt hjärta förstås...
Alla kommer bli mer än nöjda och ingen är så glad som jag åt det....
Jobbat som en tok har jag också gjort hela veckan.....
Idag är det dax för ett skift igen, men på hemtjänsten då....
Det ska bli kul at träffa dom nu efter 3 veckor som jag varit inne.....
Nu är jag både inne i huset och ute, och det känns jätte bra....
I morgon hoppas jag att få vara ledig men tyvärr så är det kris med personal på jobbet nu så jag får väl se antar jag...
Men jag traskar gärna på, hihi..
På måndag ska jag vara ledig i alla fall då vi ska ner till bästaste svärföräldrarna och äta julmat....
Sen blir det uppesittarkväll med bingolotto och barnen och hjärtat och trav förstås,hihi....
Först nu ska jag äta lite frukost innan man drar till stan idag igen då, tur att man har en pärla som startar varje dag trots att det nästan varit - 30 en dag ute.....
Det är fan så kallt här på björkås längst ner....
Snart har det här året gått också alldeles för fort tycker jag ""jag som tyckte att det nyss var jul ""förra året""
Men det är nog för att det har varit så mycket bra hela året antar jag som det har gått så otroligt fort....
Men snart är då 2012 över och det känns att vi är på väg in i nåt bättre nu, nya förutsättningar och ett ny start på nåt bra....
Ett nytt år med nya möjligheter och allt kommer bli till det ännu bättre...
Mitt 2012 har varit ett fantastiskt kanon år med både att börja att utbilda mig och börja att jobba lite, en ny start med världens bästaste hjärta som är helt underbar och att få vakna bredvid  hanvarje morgon är värt mycket och kontakt med mina underbara  barn och barnbarn igen, kan inte bli bättre?
Bättre ekonomi och aldrig utan pengar och kan unna mina barn det mesta....
Och förlovning på en magisk dag som man ""aldrig"" kan glömma...
Allt känns kanon nu, och snart kommer sista steget och jag längtar redan.....
Snart fyller dotter hela 20 år och undra vad man ska hitta på åt henne då,pengar antar jag och sen kommer lill-prinsen eller lill-prinsessan snart till världen ska ni se..
Oh vad jag ska mysa då....
Och mitt kära barnbarn fyller snart hela 5 år,det är mommos prins det,mysig och go.....
 
Jag vill även här tacka till den som har varit till min kära mammas grav och skottat och gjort den så fin så mina ljung och lykta tittade fram igen....
Jag har själv jobbat och inte haft nån tid  alls att åka dit och skotta bort all snö men nån underbar person har gjort det, och det är jag så himla tacksam för.....
Jag har mina aningar om vem det är i alla fall...
Om jag säger så här så alla inte ska förstå......
""det är nån som jag träffade på just samma ställe för 3 veckor sen ungefär""
Är så himla glad att jag har er också när det gäller graven......
Tackar så mycket för att just ni bryr er om den och tack för hjälpen...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0