Lördag

Hej min kära blogg ännu en ny underbar dag, vaknade i morse och det hade snöat ""igen som vanligt" usch säger jag bara....
Men jag klev upp i alla fall men var jätte trött och hade ont i kroppen igen, pga  detta djäkla väderomslag som är hela tiden?  Och frukosten var redan klar, bara att sätta sig med tända ljus med hjärtat och njuta av livet....
Kollade lite på tv och myste lite i tystnaden medans mina änglar fortfarande sov...
Bella messade och hela familjen kom hit och var här nästan hela dagen, så jag lagade hemlagade pannbiffar 30 stycken och min hemlagade gräddsås, grönsaker och potatis o alla vi åt tillsammans som en härlig familj...
Dom tyckte det var kanon gott..
Mikaela åt hela 7 stycken så jag trodde hon skulle spricka idag faktiskt...
Huvudsaken är att man blir mätt och får mat över huvudtaget i alla fall så man får må bra...
Sen plockade jag i 2 fulla diskmaskiner och körde dom (tur att man har diskmaskin)
Körde även igång en tvättmaskin, så enkelt att bara gå ner i källaren och göra det och slippa springa i en tvättstuga?
Det är det som är bra när man bor i hus...
Hjärtat har skurat här idag och jag har plockat som vanligt (pedant som jag är hihi )
Sen gick vi ut och gick en vända, ner till bästaste svärföräldrarna och fikade, var så gott så...
Dom bästa som nånsin funnits i mitt liv...
Nu regnar det ute och det är snorhalt på vägarna, tur att man inte ska åka så mycket bil och att man har nära till jobbet hihi....
Varit ledig i hela 3 dagar nu men i morgon ska man kämpa igen,hihi...
Nu ska det ju inte bli så kallt så det är bra..
Ja,  livet tycks rulla på vidare i en allt snabbare takt än vad jag riktigt hade både tänkt mei och hänger inte riktigt med nuförtiden och allt blir bara bättre och bättre och jag bara skrattar och ler hela tiden..
Barnen tycker att jag blivit en helt ny människa nu mot vad jag har varit och mycket gladare och aldrig negativ nå mer..
Det är fantastiskt att höra att dom tycker att jag är en mycket gladare och trevligare människa nu än vad jag har varit förut...
Jag tror att det beror på hur man har det och hur man mår i olika förhållanden?
Hur man blir behandlad av andra och vad man blir utsatt för?
Vilka man umgås med och vilka man trivs med?
Nu har jag det jag längtat efter länge och jag är på väg framåt i mitt liv till nåt mycket bättre än jag har haft, jag har lärt mig av mina misstag och i´dag är  jag en helt ny, annan människa och ser saker på helt andra sätt igen ,och glöm aldrig (att allting har en mening) och det här var min mening..
Att få ett bättre och lyckligare liv och slippa leva i lögner och hat mot de mina hela tiden och behöva välja det man inte vill välja..
Att bara få vara fri och göra som jag vill nu äntligen och bara få vara jag och älska och umgås med min underbara familj varje dag..
Bo i ett mysigt hus och bara vara glad varje dag som jag vaknar och leva mitt liv utan att nån annan bestämmer hur och vad jag ska göra..
Jag har valt bort många kära i mitt liv pga av en idiot i mitt liv men jag har också idag vunnit tillbaka mycket och det betyder allt för mig..
Jag hoppas att jag en dag kommer vinna tillbaka det som ännu är mitt som du en gång tog ifrån mig..
Det räcker att du tog hela mitt hem och halva min familj och mitt liv som bara var en lek, en lögn ifrån din sida..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0