Ny vecka igår.......

Hej min underbara blogg,tur att jag har dig,varje dag jag skriver här så känner jag solen i mitt hjärta växa bara mer o mer,livet blir bara bättre o bättre för varje dag som går:)
Jag har ju alltid sagt att alla nedgångar har en mening i våra liv o ju mer nergångar vi får desto mer uppgångar kommer det så småningom:)
Om man inte är elak såklart utan tar allt negativt som positivt istället utan att slå tillbaka förstås......
För all positivitet ger positivt.........
All ljus o lycka kommer tillbaka till den som ger o tvärsom:)
Fast kanske inte i samma befattning men på nåt sätt.......

Klev upp i morse efter att dottern skrev så hon kom hit o åt frukost med oss,det är *mys* det......
Vi skrattade o Mikaela höll låda som vanligt för en sak som är skit rolig.....
Hon kan verkligen konsten att uttrycka sig?
Är så glad att våra barn *älsklingsbarn* som vi har ,har så kul tillsammans........
Syns verkligen att dom är *helsyskon*
Ingen osämja emellan dom som det kan vara mellan endel o mer mellan halvsyskon,det har man ju hört:)
Men *MAN BEHÖVER INTE* älska alla......
Det är inte alls meningen med livet:)

Igår hann jag inte skriva här......
Hade fullt upp,gick en promenad med kärleksdottern o första gemensamma barnbarnet en sväng ner på byn så passade vi på att gå förbi vid största barnet o hälsa på våra små gullungar,o allt var bara bra med dom.....
Blev många glada skratt som vanligt där nere,vi är inte kloka när vi kommer ihop.......
Men kul hade vi:)

Ibland har jag funderat på om man blockar nån?Varför går man ändå ut på dennes sida via ens vänner ändå?
Måste vara för att man har ett kontrollbehov,eller också mår man så dåligt i sitt eget liv o förhållande så man måste läsa vad en annan skriver ändå trots att man vet med sig själv att man blir o må ännu dåligare?
Varför gör man så emot sig själv?
När man kan låta bli o ha det bra med det man har istället o strunta i om andra har det bra eller dåligt....
Ta vara på sitt eget underbara liv........
Nyfikenhet kanske?
Avundsjuka kanske?
Mår dåligt av att andra har det bra kanske?
Mår dåligt för att man valde fel men insåg faran när den redan skett?
Ja,jag vet inte o inte förstår jag heller?

Jag tänker *bara* på de mina o har ett så fantastiskt liv att jag försakar det som ej betyder nåt för mig,för det är ju det som verkligen *betyder* nåt för mig som livar upp mitt liv;)
Så tänker jag på mina närmaste så mår jag så bra så då fortsätter jag med det o då går allt som på räls:)
Som sagt man behöver inte älska alla tyvärr utan bara dom som gör en glad o livar upp ens underbara liv,då blir man automatiskt glad.......

Jag har ingen som helst anledning att ta vara på det som inte behövs utan jag tar väl *vara* på det som behövs istället för det är ju det som gör mig glad o jag älskar mitt liv,med en familj o vänner som hör ihop o inga konstigheter på nåt sätt,det är väl det som är livet det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0