Helg

Hej, min underbara blogg,i morse vaknade jag helt allena igen,dottern sov med sin partner o älskade är och jobbar:)
Så jag klev upp i min helt underbara ensamhet o tystnad o bara njöt av denna härliga morgon::::))))

Det behövdes folk o jobbet måste bli klart,men första dagen igår var ett under, älskade får ha firmabil......
Tänk att livet alltid löser sig o allting går framåt bara man är snäll o har ett positivt tänkande hela tiden o det till och med ge dom som inte är värda det ett stort ljus,för som sagt ge och ta:)
Ger man ljus åt alla även dom elaka så får man bara gott tillbaka själv.....
Om jag ger ljus åt alla så slår det bara ljus tillbaka på mig,det är så livet fungerar,sen dom som hatar får ju automatiskt tillbaka hat:)
Varför tror ni jag ger ljus o ser ljus för *ALLA*
Jo för att jag är den som tjänar på det o får bara ljus tillbaka......
Tänk om alla tänkte så?
Det är bara vårat *EGET* egoistiska tänkande som vi får ta tillbaka,så varför lägga energi på att hata när man kan älska?????
Och bli älskad för sina rena tankar?????? 
Men för det ska man inte gå omkring och tycka synd om elaka människor när dom mår dåligt?Det är inte våran skuld utan deras egen:)
Det har dom skapat själva mer eller mindre och då får dom stå för det:)
Jag tror så himla starkt på att hemska saker händer hemska människor och allt ont och elakt dom gjort kommer dom få tillbaka på olika sätt i form av motgångar på olika sätt,kanske inte på samma sätt,men nån form av motgångar av något slag...

Men seriöst ska jag bli upprörd eller? sorry men det blir jag inte.
Jag blir bara o småskratta o fortsätta må bra åt det liv jag har o det jag har skapat.......
Åt all ljus jag skänkt till både snälla och elaka då jdet bara är jag själv som får tillbaka kärleken och ljuset:)
Jag ödslar inte min tid på *små* människor som inte är ordentliga. Jag bara skrattar för INGEN har något emot mig jag är väldigt omtyckt och älskad och det retar en del :-)
Men som sagt jag kommer fortsätta att tänka positivt och ge ljus varje dag till *ALLA*
Jag tjänar ju på det då ljuset slår tillbaka på *JUST MIG*
Det lönar sig att vara positiv o se framåt,då får man den bästa kärleken o bästa vännerna............

Kommentarer
Postat av: Emsi

Vet du vad? du och jag är mycket likadana, jag tycker precis som du i att folk får tillbaka det dom ger i form av motgångar mm. Det där med att om man ger ljus och får det tillbaka var det bästa jag hört på länge. Det är därför jag aldrig riktigt brytt mig om vad folk sagt till mig för jag vet att synden straffar sig i längden och jag tror på att rättvisan segrar i slutet. Nu är jag långt ifrån perfekt och jag kan ha skrivit saker på min Blogg som kan ha missuppfattats men jag är inte skyldig till hur folk har reagerat för det får stå för dom. Ska följa din Blogg för du skriver väldigt bra och rätt och jag känner igen mig i det du beskriver. kram Emsi

2011-02-27 @ 17:17:15
URL: http://foreveremsi.blogg.se/
Postat av: Ulla

Ja jag har märkta tt du o jag har samma tale-sätt:)

Att ge o ta o det man ger får man tillbaka o det man tar får man ocså tillbaka i form av något????

Rättvisan segrar alltid även om man ibte tror det just då eller djävlas med nån o skrattar hotfullt men som sagt djävulen kommer dit också TILL SLUT

Skriv vad du vill i din blogg,det har ingen annan med att göra vännen,o vet du en sak?

Om dom missuppfattar det du skriver i din blogg är väl ändåp det deras problem o inte ditt?

Huvudsaken är väl att du vet vad som menas...

Det är faktiskt din blogg.....

Tack för din omtanke o massa kramar ,kram Ulla......

2011-03-01 @ 12:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0