Fredag.

Hejsan min underbara blogg!För varje dag som går och som jag slår upp portarna till din långa ljusa tunnel  så mår jag bara bättre o bättre o livet förgylls av allt fint och vackert runt omkring mig!
Allt vackert som jag har skapat helt själv o som finns kvar o betyder allt för mig:)
Varje dag,varje minut,varje sekund av dagen är som en sol som lyser starkt *genom* mitt röda,stora hjärta o på andra sidan finns bara den stora lyckan som alla nån gång vill ha eller uppleva men som inte alla tyvärr har eller får uppleva:)
Dagarna bara rullar förbi i raketfart o man hinner knappt med? 
Lyckan som har fullbordat mitt underbara liv o fått den stora lyckan att få vara med mina barn o barnbarn,mitt kött o blod in i minsta gen och detalj:)
Lyckan är att få leva här o nu o få göra det som gör livet glatt o som man mår bäst av,som ens närmaste o käraste som finns o alltid får en att le det där stora leendet,som *bara* får an att må så himla bra!!!!!!!!
I tid o rum som tiden bara står stilla............

Ibland så har folk så konstiga värderingar för och här i livet?
Varför får man inte välja själv "vem eller vilka" man "vill och ska" älska?
Varför måste  nån annan vara med o välja åt en?
Har man ingen egen fri vilja?
Eller är det så att *dom* inte har en egen fri vilja?
Kan man inte bara få leva det liv som man själv vill leva och har valt?
Måste man älska alla?
Måste man älska sin mamma?
Måste man älska sin pappa?
Måste man älska sina barn?
Måste man älska sina syskon?
Jag har aldrig älskat min pappa eller mina syskon,jag har mer eller mindre hatat dom!!!!!!!!!!!
Ibland passar man liksom inte ihop på nåt sätt:)
Ibland går man åt olika håll?
Ibland gör man val som man kanske inte skulle ha gjort i livet om man fått bli äldre o förståndigare?
Iblan växer man ihop och ibland växer man ifrån varandra?
Man blir vuxen och skaffar familjer på egna håll och då har man tagit steget ur barndomen en gång för alla:)
Alla människor har rätt att göra sina egna val i livet:)
Det finns "ingen lag"från Reinfeldt att det ska vara så?
Eller?
Ingen ska behöva låta sig tvingas av nån annan att göra nåt val man inte vill göra!!!!!!!!
Man kan inte älska nån som vill döda en?
Man kan inte älska nån som vill göra en illa?
Kom inte o säg det?
Jag vet,för jag har också känslor!!!!!!
Hur mycket man än skulle vilja det  så tar det emot,och hatet är så mycket större så kärleken i vissa sammanhang så man kan*aldrig* besegra det.....
Men desto mer kärlek kan man ge till dom man *verkligen* älskar istället:)
Det man inte ser,finns inte:)
Om man inte ser en papperslapp på backen så finns den ju inte,det säger sig väl självt?
 
Kärlek o hat ligger så himla nära varandra?
Vore det inte en skiljevägg mellan *fittan* o *arslet* så vore det skit av alltihop?
Min mamma hade ett kanon liv o älskade sitt liv o "hon valde bort" vissa barn o barnbarn som hon *själv valde* att inte  ha kontakt med och inte var hon nån sämre mamma bara för det?
Och inte nån sämre mormor heller för den delen?
Jag älskade henne över allt annat,precis som jag gör fortfarande fast hon är borta nu!!!!!!!!
Jag menar bara att *alla* ja *alla* har rätt att göra sina egna val i livet utan att nån annan ska påverka eller 
ska  tvinga sig på en o inte är man nån sämre människa för det?
Jag har aldrig lidit av i min uppväxt att *inte* ha haft kontakt med mina syskon......
Dom var *bara* mina halvsyskon o min mamma o pappa levde hela livet ihop precis som jag o min man o min mamma  hade inte kontakt med barn o barnbarn som fanns i tidigare förhållanden utan bara vi som hon hade med sitt livs kärlek........
Jag visste ju att dom fanns men inte för min mamma o då fick acceptera det.så var det bara:)
Hon gick  sin egen väg o gjorde sina egna val i livet o hon lärde mig en sak av det, och det var........ 
Att man behöver inte älska sina barn o barnbarn om man inte vill? 
Jag kan o *vill**bara*  välja helt själv och att jag ska göra det jag mår bra av och absolut inte det *andra mår bra av.......
Min mamma var mitt allt så varför ska jag inte ta det steget som hon gjorde?
varför ska jag behöva älska det som jag inte vill älska?
Jag har växt upp med min älskade mamma som betydde allt för mig så varför inte gå*hela vägen* i hennes fotspår,det är ju min uppväxt?
Skulle då jag veta att det ska vara på nåt annat vis?
Nej förmodligen inte så jag gör som min mamma alltid sa.....
JAG VÄLJER SJÄLV FÖR DÅ MÅR JAG BÄST O HUR ALLA ANDRA VÄLJER O MÅR ÄR VÄL UPP TILL DOM SJÄLVA?
ATT VÄLJA SINA EGNA VÄGAR SOM ÄR RÄTT I ENS LIV?
DET ÄR VÄL INGEN ANNANS VAL SÅ LÅT MINA VAL *VARA* MINA VAL TACK!!!!!!!!!!

Jag kommer sakna mina allra närmaste så fruktansvärt mycket,och mina barn o barnbarn förstås,men jag åker inte till världens ände så jag har tid o rum o plats för mina närmaste,och dom som jag har kontakt med nu kommer *alltid* att finnas och vara välkomna i mitt  liv:)
Dom hänger liksom bara med av farten:)
Bara man mår bra av sitt umgänge o sina nära o kära så är livet fullbordat,varför ska man då behöva ha nåt som man mår dåligt av i livet?
Det vill väl ingen!!!!!!!!!!!
Alla människor *sållar* bort det som inte betyder nånting i ens liv och som amn mår dåligt av o *vips* så får man ett kärleksfullt liv igen:)

Nu kanske man har fått en *liten* inblick i mitt liv.men jag är lyckligast av alla så mig stör det inte att vissa inte varken syns eller finns?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0