Fredag igen.......:::::::)))))

Hej igen min underbaraste blogg som finns,denna morgon skiner solen både ute o inne i mitt hjärta......
Har klivit upp o sitter i denna underbara tystnad som infinner sig och jag får meditera i lugnet som strör sig runt min kropp, mina axlar,mitt andliga och mitt sinne:)
Veckan som gått har äntligen blivit fredag igen då,usch,vad tiden rinner iväg(alldeles för fort).......
Jag hinner inte riktigt med längre i karusellen som snurrar så i mitt liv med och av *bara* goda ting*
Denna veckan som gått har det hänt många positiva saker.....
Om man är positiv så får man positivt o jag har skänkt både kärlek och ljus till dom jag älskar o ser ni,jag har också fått tillbaka det...
Precis som det är uppe i andarnars värld......
Det gäller att tänka på *vad* man tänker och *gör*
Allting har en mening,även om vi ska dö så gör vi det tyvärr:)
Ingen kan ändra på sitt öde.......
Hur gärna man än skulle vilja!!!!!!!!

Tack bästaste Linn för igår då du hjälpte mig att färga håret,du är guld värd o det blev kanon bra:)
Det blev många skratt o glatt prat,hade mycket att prata om efter ett tag sen vi träffades,det gör vi om fler gånger:)
Tack Poppa för sakerna(du vet) och för att du finns o är en sån kanon vän:)
Hade vi inte haft dig just nu så hade det inte varit lätt:)
Tack älskade dotter o dotterdotter för att ni var hit igår o är väldigt så ofta,är så glada att vi får vara med när denna lilla underbara varelse växer upp i närheten av oss och med oss,älskar hennes miner o skratt,o framförallt så älskar Mikaela när du kommer hit så vi får mysa med detta fina mirakel som kommit till världen av den bästaste anledningen,ni är allför underbara din lilla familj:)
Mikael älskar att vara moster o du ser till att dom träffas ofta.....
Och det är klart att man måste se till om man har barn att dom får träffa sina mostrar?
Det är jätte snällt av er:)
Tack till alla vänner som är så himla underbara o ställer upp,ni betyder så mycket för oss,och ni vet vilka ni är:)
Skänker er all ljus o kärlek som ni är värda o det är mycket det..........

Idag ska jag hämta dotter i skolan o sen ner till Rosi o Anders en sväng o sen vidare o träffa bästaste svärmor o svärfar en sväng så Mikaela får träffa farmor o farfar,som betyder jätte mycket i hennes liv:)
Så dagen fylls av det bästa även idag,kärlek o lycka o allt man bryr sig om.........
Man ska vara glad för det man har....
Jag har en vän som varit till Indien o vet ni att där är*flickor* inte värda ett skit,där får man ta abort tills barnet blivit 2 år!!!!!!!!!!
Helt sjukt,så helt plötsligt om man kommer på att man inte vill ha barnet som man har *fött* fram under sådan smärta så slår föräldrarna ihjäl barnet o lägger barnet i en brasa så alla kan se när barnet brinner upp....
Världen är bra grym ändå?
(Somliga skulle kunna göra allt för sina barn,t.o.m. dö för dom medans vissa önskar att dom aldrig hade fötts)och att dom vore döda?

Sen har jag en annan vän som blivit väldigt utsatt,människor här i gränges kan inte se att hon har det bra med sin älskade familj utan måste förstöra för henne,springer runt med falska rykten att hon missbrukar så hennes egen son har blivit drabbad av detta då hans kompisars mammor tror att detta rykte är sant.....
Så han har inte nå kompisar kvar mer!
Hur kan man göra så här mot nån?
Måste ju vara nån som inte *mår bra* själv o måste alltid klanka ner på nån annan för att själv *kunna* må bra...
Eller kanske *missbrukar* själv och för att *hålla fasad* själv så skyller man på andra?
Kan  kanske det vara så?
Det finns många som sitter inne innanför sina dörra o har sitt missbruk *men* tror inte att andra vet,för att själv skyla det man håller på med.......
Dricker man varje helg *räknas* det också som ett missbruk och man *blir en så kallad alkoholist* o dricker man en öl om dagen eller en varannan dag så då har man också ett missbruk.......
Tänk då vad många som är missbrukare i denna lilla by?
Folk som stänger in sig i sina lägenheter och hus o håller sig undan i flera veckor i tron om att folk *inte vet* för att *helt plötsligt* komma fram igen (som björnen ur idet)och tro att folk *inte vet*.......
Grängesbergarna är nog dom mest nyfiknaste jag varit med om o som inte sköter om sin egen familj utan lägger onödig energi på sånt dom inte har att göra med,men själva så har dom mer att dölja o mer hemligheter än *nån annan*
Det är nog den värsta by jag nånsin bott i o varit med om avunsjuka människor som inte kan fullborda sina egna liv,utan då hjälper man andra på traven istället:)
Tänk att folk inte kan sköta sina egna liv o vara glad för det dom har?
Det kommer en dag då ens käraste är borta och inte kan komma tillbaka mer och då är det försent?
Då man inte finns mer o inte kan säga *hur mycket man älskade dom*
Den dagen kan komma fortare än man tror,helt plötsligt står man där *utan nån*
Den dagen är det verkligen försent!
Ta vara på det man har *nu* och *här* o lev livet *med* och *för* dom som du vill leva livet med för livet har inte kommit för att stanna för alltid?
Det tar slut en gång för alla även om det är den yngre eller den äldre generationen..
Tänk på det....
Jag lever *för* det som jag älskar o jag är älskad av o tar vara på den tiden som är nu...
För i morgon kan nån av oss vara döda o då är det försent......
Lev livet med dom du håller av o strunta i alla andra för dom du håller av o dom du hålls av är dom som man mår bäst av:)
Och det är ju dom man ska vara lycklig med *och ingen annan*
Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0