Ny manad o nya utmaningar......

Idag är det en helt ny dag med sol och nya utmaningar,och en ny månad till och med,så nu börjar då äntligenden efterlängtade sommaren med sol och bad hela dagarna och juni innebär en hel del annat som är mycket kul.....Jimmy o Linn flyttar snart in i huset, vilket innebär mycket folk och fest här nu när vi har två hus att vara i......Våran dotter fyller 15 år och det är något alldeles speciellt,för både henne och oss,så en grillfest står på schemat för henne och hennes vänner och bara hon bestämmer vilka hon ska bjuda eftersom det är hennes fest......Våran 18:e bröllopsdag på midsommaraftonen och ut och äta nå gott med vänner, och sen fortsätta iväg för vi är bjudna på bröllop på våra egen lilla dag,gulligt av och skoj ska det bli........Det kommer bli ett minne för livet,eftersom vi gifte oss själva på samma dag......Med midsommarfest naturligtvis efteråt och tänk vilken fest det kommer att bli.....Inflyttningsfest hos jimmy o Linn,med båda husen bredvid varann,tänk vad mycket folk som kommer att komma,ska bli skoj........Nu har Marina varit här och fikat och jag skickade med henne hem bikini som jag inte ville ha och ett sängöverkast då jag redan har fyra till och lite nya gardiner i lila som jag inte ens har öppnat,köpte dom till våran dotters rum men nu bor hon inte här längre så då behövs dom inte något mer,så varför ska jag spara på dom när dom kan komma till nytta för nån annan......Så¨nu fick jag lite större plats lite överallt igen......På¨lördag ska vi åka till örebro,jag ska köpa nya sommarskor,klackskor till mina fina pirat-tights som jag har köpt och mina tunikor....Sen kommer jag säkert hitta nå mer där också,så blir det en tripp till min underbara svärmor och mikaelas farmor också,är så glad att dom har en sån bra kontakt,det är inte alla barn som har det med sina *farföräldrar*eller morföräldrar* faktiskt pga olika omständigheter så jag är glad att det löst sig och att man kan vara vuxen och förlåta och gå vidare för det är inte alla som kan det heller utan lever kvar på dagisnivån....Igår var Inna och Kroon här,vi satt i solen och hade det mysigt medans kroon och thomas pratade inne för sig själva,hihihihi......jag gillar Inna kanon mycket och sen har ju hon gått igenom samma saker som jag  så vi har lite att prata om......Det känns jätte skönt,hon har inte haft ett sånt bra liv förrän hon träffade kroon och nu är dom världens lyckligaste familj och ska skaffa barn och gifta sig,är såååååå glad för hennes skull och för att vi kommer så bra överens som vi gör och umgås ofta.....Hon har träffat sin stora kärlek och är så lycklig....Och Linnea som fått en ny pappa som är helt underbar också,hon bara älskar den mannen och avgudar han......Han behöver inte *knäppa* på fingrarna heller för att hon ska lyssna på han, utan det räcker att han talar till henne lugnt och sansat så  blir hon liugn i hans sällskap,enkelt och normalt.....Min dotter ska iväg och bada i sjön som hon gjort dom senaste dagarna,jag skulle frysa ihjäl,jag stoppar inte i tårna ens än,jag väntar till turkiet,där är det varm i vattnet kan jag lova.....Där kan man ligga i vattnet hela dagen och bara njuta av sol,värme och god mat.....och min underbara man och min underbara dotter förstås.....Och så ska ju Cina,Bia och robin med också och kanske Poppa följer med,hon är sugen på det och överväger det i alla fall.....Nu matlagning och sen en lång promenad i det fina vädret så man blir smal till sommaren och stranden:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0