Läkeran ned sessan idag.....

Idag vaknade man av att klockan ringde o bara mös ett tag med älsklingen o klev upp och åt frukost o hämtade dotter o dotterdotter för att åka in på sessans läkarbesök.....
Hon växer så det knakar nu o äter mer än hon ska,går upp mer än hon ska,det tyckte läkare var bra:)

Handlade lite i stan,det som fattades o hem o sen hem o fixa endel i hemmet och inför resan.....nu är det inte långt kvar......Nu sitter vi snart på andra sidan.......

Tänkte på min pappa idag o kom på att i morgon fyller han år,han skulle ha varit 82 år om han hade fått leva...Om han hade fått leva ja,men han dog ganska ung,som vissa tyvärr får göra och allt har ju en mening?Vissa får lida..... O vissa slipper......
Han dog i cancer,en helt outhärdlig smärta.....Fick se han lida så fruktansvärt mycket....har faktiskt funderat på att det är som man säger,att man får det man själv skapat i detta livet.......Är det meningen att man ska lida så får man göra det!Allting är redan förutbestämt??????Men jag tyckte så fruktansvärt synd om han ändå,jag älskade han konstigt nog ändå?han var ju ändå min pappa o hade inte han funnits så hade ju inte jag heller funnits?Visst är världen bra konstig i alla fall?
varje liten ny människa är unik......

Han tog min hand på sin dödsbädd o sa att han inte orkade mera,jag kunde inte vara kvar då mina tårar sprutade,hans tårar sprutade,för min pappa var *aldrig* min pappa när jag var liten o även när jag växte upp,jag var aldrig värd nånting för han tack vare att jag var dum nog att skaffa barn så tidigt *som han sa* så kallade han mig dumhuvud......Jag klarade aldrig av nåt förutom att skaffa barn sa han?
Vi kom aldrig överens,min mamma fick skydda mig många gånger kan jag lova!

Men livet har sin gilla gång och så är det......O hur vi än vrider o vänder på alllt här i livet så har allt en mening o lär vi oss inte det i detta livet så får vi komma tillbaka o lära oss det i nästa liv.....
Jag har fått en ny chans o jag har tagit den o jag ångrar inte det alls...mitt liv är så fullbordat det kan bli med alla mina riktiga vänner o familj runt mig,så vägen öppnade sig på nytt o jag tog chansen......
Lite vägledning har jag allt fått o det är jag glad för.......Det som inte är meningen att man ska ha,ska man ju inte ha o tvärtom?
Det är livets gång o vägen för mig finns bara en väg o det är den vägen jag befinner mig på nu....
Tänk att få vara så lycklig och få ha sin familj,sina barn o barnbarn och vänner som stöttar en i alla väder hur det än ser ut........Ni vet själva vilka ni är:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0