Lördag

Hej min kära blogg!  Idag har jag faktiskt lite tid över (upptagen som jag annars är) så här på kvällskvisten så då passar jag på att skriva och anteckna lite här igen!!!!!!!
Idag har jag umgåtts med mitt kära barnbarn,som är så kul varje dag att umgås med,en liten lyckoängel som kom......
Och min kära dotter och svärson såklart.......
Har setat i solen med Poppa en sväng och det var så skönt.....
Varmt och härligt har det varit idag...
Precis som sommaren ska vara...
Åkte en sväng till stan med dotter och handlade lite godis,till kvällen,nånstans måste man väl lägga pengarna när man hade kvar av gamla lönen när den nya kom hihi......
Inser mer och mer varje dag som går att jag har det enormt bra,just nu,mot vad jag hade kunnat haft eller ska vi säga "hade".....
Allting har bara liksom löst sig av bara en liten,liten,detalj som funnits i mitt liv i det förflutna men som nu hara försvunnit....men inte pga mig......
En liten,liten detalj som bara jag inte har betytt ett enda dugg för,jag har bara varit som luft och att jag inte sett eller förstått det när andra gjort det går inte att beskriva.....
Hur har bara jag kunnat trott att allt varit sant när det varit en stor lögn?
Jag har slösat bort så mycket tid på nåt som inte ens fanns,som jag nu ska ta igen känns det som...
Är K så blind?  (tydligen)
Men nu kan jag se framåt och jag har verkligen klättrat på stegen i både självförtoende och framförallt smak.....
Enligt andra i alla fall....
Alla säger att jag är samma gamla "Ulla" igen så som jag en gång var (för 20 år sen) och det är dom jätte glada över....
Jag har tydligen enligt dom hoppat ut ur det falska skalet igen.....
jag har köpt så mycket nytt i klädväg och till mitt hem....
Snart ska jag bo där jag hör hemma igen,och jag tror att jag kommer trivas kanon...
Det packas för fullt och har investerat en ny divansoffa som jag ville ha,och köket ska gå i vitt,det är så fint....
Ska jobba hela sommaren och göra investeringar i det som jag själv vill ha.....
Om det inte hade varit för mina fina vänner o mina barn så hade jag nog inte stått där jag står idag utan fortsatt och trampa i nåt som inte fanns,nåt som bara jag såg,men inte nån annan,en hemsk mardröm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0