Onsdag.

Hej älskade bloggen!Har precis vaknat o ska dricka mitt goda kaffe o bara njuta av denna underbara dag,som säkert bär nåt fint med sig som alla andra dagar i våra liv,som bara springer förbi..............
Idag är det mitten av veckan igen?
Jag säger ju det att veckorna hinner inte mer än börja med måndag så är det onsdag o sen fredag.....
Det finns bara tre veckodagar för mig varje vecka,inte konstigt att veckorna bara rusar iväg?
Så nu är vi ännu närmare målet,som kommer bli nåt helt nytt och fantastiskt.....
Denna chansen kommer bara dyka upp en gång o då är det lika bra att ta chansen o hoppa på tåget som åker!
Annars missar man chansen!!!!!!!

Igår köpte vi en säng till dottern så nu är det fixat också.......
Nu har vi köpt hela köket nytt,hela vardagsrummet och hela Mikaelas rum,så nu är det inte mycket kvar!
Det är bara vårat sovrum o sen är allt klart!
Det blir så fint så........

Idag har ja försökt få tag i syon men det var verkligen svårare än vad jag trodde.....
Dotter har kommit på att hon vill byta skola o det är väl ganska bra tänkt i den situation som hon nu sitter i?
Annars kan dagarna bli väldigt långa för henne o det är alltid bättre att gå i skola på orten där man bor,man får ju sova längre o man kan åka hem på hål-timmarna o på lunchen och man är hemma tidigare på dagarna o kan göra nå kul,så hon var väldigt smart där................
Så nu måste jag fixa med det o så är det ju mycket tryggare för henne efter allt som hon varit med om,det är hon som tagit det stora steget o vi bara åker med på tåget för hennes skull..............
Så då vet hon sen att hon är på hemmaplan,o hon känner att det känns bra...........
Ibland är det faktiskt bra att *andra* väljer åt en?
Då slipper man ju själv?
Så man kan ju se det här som en god gärning fast det inte var så det var menat.................
Men allt har ju en mening o jag är helt säker på att man vandrar den rätta vägen nån gång o det här kom precis i rätt tid,så alltså var det meningen........
Meningen för alla parter,kanske att vissa ska lära sig att ta hand o sig själva eller varandra på ett bra sätt?
Och inte bara förlita sig på alla andra runt omkring sig?
Att man inte beskyddar fel personer,men jag måste tacka i alla fall att det blev så här:)
Det här är nog det bästa som hänt oss just nu,o hade inte allt hänt eller om min dotter hade fått hjälp av dom som vill hjälpa henne men inte gjorde det så hade ju inte vi fått eller tagit den här chansen......
För det var våran dotter som ville det här annars hade vi stannat för länge sen:)
Livet är som en boll som rullar hela tiden,o när den stannar då är vi framme.
För somliga stannar den aldrig utan den bara rullar o rullar runt utan mening.
Är det meningen att bollen ska rulla så gör den det tills den stannar på rätt plats.
Är det meningen att den aldrig stannar så får man infinna sig på fel plats.


Undra vad man ska laga för mat idag då?
Jag vill ju ha *riktig* mat o inga makaroner eller korv eller pasta utan jag menar *riktig* mat?
*RIKTIG NYTTIG MAT SÅ ATT SÄGA*
Mat som man blir mätt o står sig på o slipper äta mer än nödvändigt:)
Inte blev det nå sol idag heller,men vad gör det när man ändå går här o bara väntar o tiden bara flyger iväg för att man äntligen ska få lämna livet till ödets makter.......

Denna sommar kan jag ju inte sätta blommor tyvärr på min kära mammas grav heller då jag ej hur som helst kan åka upp o vattna flera gånger i veckan, som jag har kunnat hittills och då kommer dom vissna i alla fall och det är väl lite onödigt,så det här blir första sommaren som hon inte får sina sommarblommor sen hon dog?
Stackars min lilla älskade mamma!!!!!!!!!!
Eller stackars mig?
För det är nog jag som kommer må mest dåligt av det i slutändan?
Jag kommer i alla fall att sätta rosor på hennes dagar för dom vissnar ju i alla fall med tiden!!!!!!!
Men vad gör man när man inte kan stanna kvar utan måste gå vidare i livet?
Om jag kunde skulle jag flytta med graven,då skulle nog jag må allra bäst om jag visste att jag kunde sköta den,men tyvärr så är det inte så enkelt som det låter!!!!!!!!
Men som sagt allt har en mening:)
Kanske nån ska lära sig av det här också?
Jag älskar dig min kära mamma över allt annat på denna jord o har alltid gjort det,finns ingen som kan slå min kärlek till dig hur gärna dom än vill eller försöker,du kommer alltid att finnas i mitt hjärta o vara ett sår där som mina tårar ska få trycka sig fram när min gråt faller nerför mina kinder o jag kan inte *bara* gå ifrån graven:) 
Jag älskar dig min kära mamma över allt annat på denna jord o har alltid gjort det.
Finns ingen som kan slå min kärlek till dig eller nå upp till den nivån som du gör.

Hur gärna dom än vill o försöker.
Du kommer för alltid att finnas i mitt hjärta o vara ett sår som aldrig riktigt läker.
Du kommer alltid att vara mitt bästa minne i mitt liv.
Där mina tårar  bränner innanför mina ögonlock så fort jag tänker på dig.
Tårarna rinner nerför mina kinder så stora o söta,precis som du var.
Det gör ont i min kropp för att du inte finns här.
Ingen annan människa på denna jord har betytt så mycket som du.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0