Underbara nya vecka

Hej!Min älskade blogg!Vaknade och drog mig i två långa timmar innan jag klev upp,det var så skönt,lugnet som infann sig och tystheten som jag *bara* älskar........
Det är det som kallas livet:)
Klev upp när dotter klev upp,måste hinna träffa henne dom sista timmarna nu innan hon ska ut och åka långt,långt bort härifrån......
Separationsångesten kryper nerför min rygg och hjärtat klappar fortare än vanligt.....
Hur ska jag nu klara av detta här?
Hon ska resa på egen hand för första gången,hon har aldrig gjort det förut,men som sagt hon ä ju 16 år så det kanske är på tiden att jag börjar inse att hon börjar bli lite vuxen ändå nu?
Så värst många år till bor hon ju inte hemma längre?
Vad ska man hitta på denna vecka då?
Mer än att naturligtvis umgås med sina älskade kära vänner och släkt förstås,men bortsett ifrån det då?
Mitt liv bara rinner iväg av bara farten.
Vänskap kan *bara* köpas med just vänskap.
Det största misstaget man kan göra här i livet är att just ständigt frukta att göra ett.
Misstag gör man,endel små och endel väldigt mycket större.
Men huvudsaken är att man ser och förstår i tid att man gjort ett och ändrar det till det bättre.
Om det nu går förstås.
Vissa saker går tyvärr ej att ändra på hur gärna man än skulle vilja?
Men ta då bort det stora misstaget och gå vidare i livet.
Hitta en annan väg som är bättre så slipper man se,eller höra eller vara över huvudtaget i närheten av det som ej har den minsta betydelse här i livet.
Hitta det rätta ljuset och den rätta stigen som man skulle gått ifrån början.
Dra klockan tillbaka som en tidsmaskin och radera det som inte behövs.
Vips,så står vi här och nu och en återstart har börjat,en nystart från början och allt gammalt är borta och raderat.
Att det ska vara så svårt att *bara så enkelt som att *ta bort*
Lev livet här och nu,det är ju här och nu vi lever och inte sen när det är försent?
Att säga att man älskar någon är starkt och det borde vara olagligt att använda ordet utan att mena det.
Därför säger jag det *bara* till dom jag verkligen älskar.

Det är *bara* dom som får höra det,*bara* dom som vet att dom är riktigt värda det,*bara* dom som jag känner känslan att jag *verkligen* älskar och blir älskad tillbaka av.
Man ska inte slösa på så *fina ord* i onödan.
Använd dom med förnuft,bara känslan till den eller dom du verkligen håller av.

Helgen blir nog att åka och handla en ny tv-bänk och en ny platt-tv till sovrummet då inkomsterna bara rullar in nu,hihihihi............
Men spännande är det.............
Mitt liv har förändrats drastiskt till det mycket bättre.....
Hur blev det så här?
Ja jag vet inte men nån måste vart där och hjälpt till?
Nån som vill mig väl och visste att detta var mitt nya häftiga och lyckliga liv....
Nu duger jag precis som jag är.
Att komma till insikt med sig själv och förstå och veta *vad* som är viktigt i livet och *inte* är *just viktigt*
Det är en del av vägen till själv-kännedom.
Tveka aldrig på dina kunskaper,det är bättre att tro för mycket om sig själv än för lite. Men vet och kan mer än vad man tror.
Stanna upp och njut av ögonblicket och livet du lever i nu och fundera ett tag....
Är det så här jag vill ha det?
Då kommer man till insikt ganska så fort att det man hade var ingenting mot det man har nu:)

När jag gick in i min blogg idag och öppnade den så förstod jag på en gång att jag har ett verkligt lyckligt liv,men alla har ju tyvärr inte det,det är så grymt genomskinligt att det finns dom som inte har nåt liv,hur vore det om var och en la ut sin energi på alla nära och kära då skulle alla må så bra....
Och alla skulle vara glada och skratta med dom man älskar mest.....
Jah är så glad att jag har fått ett sånt kärleksfullt liv till slut äntligen.......
Tyvärr så kan man inte hjälpa andra att bli snälla.då hade inte världen sett ut som den gör?
Alla måste börja se själva eller ändra på sig själva annars har man ju karman som jag alltid har sagt...
Jag skickar ljus och kärlek till alla och då menar jag *alla* för det är *bara* jag själv som får ljuset tillbaka,hihihihihihi.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0