Snart helg igen

Hej igen min fantastiska blogg!Vaknade i morse helt utvilad som jag alltid gör här....
I lugn och ro och veta att man är *so far away* man bara kan komma ifrån sånt som inte ska finnas eller finns:)
Sånt som inte ska existera på våran fridfulla jord:)
Odjur brukar jag kalla det.......
Vad andra kallar det vet jag inte......
Men i vissa arter räknas det som normalt?
Djur-arterna?
Där drar jag alla  efter samma kam.hahaahhaha........
Det ska mycket till innan *gränsen* normal infinner sig:.....)
Det kan vara allt från alkisar till såna som inte är som andra:)......
MM:MM:MM:...........

Igår hann jag ej skriva upptagen som jag är,hahahahha.......
Hade fulla huset som vanligt med trevliga underbara vänner och skratten ekade emellan väggarna.......
Var till lekparken en sväng med Jessica och Melvin så dom fick leka av sig lite,sen hem o gjorde mat åt hela högen....
Våran inneboende var till frivården i förrgår och det gick ganska bra,det tar nog lite tid innan dom vågar tro på bättring men han är så lugn och fridfull......
Han trivs som fisken i vattnet här o nu har han träffat en underbara flickvän också.....
Så livet går vidare i il-fart och dagarna bara rinner iväg,fortare än jag kunde ana.....

Man gör val här i livet som man kanske inte alltid tycker om.
Men alla val gör man inte själv.
Vissa val gör andra åt en.
Som tur är så kan man inte och får inte beskylla sig själv för vad andra gör för val åt en.
Det är deras egna val.
Dagen D kommer ifatt en när man kanske inte skulle gjort det valet åt nån annan.
När man kanske står där och den enda som kan hjälpa är den som man valde bort?
Jag har den turen att veta i förväg som inte alla andra har.
Karma-lagen säger att man får det man har gett men kanske i nån annan form och av nån annan än den man gav det till.
Allt har en mening och vissa är inte med på jordelivet så länge som man kanske skulle ha varit om man inte hade gett det där lilla som man nu får tillbaka?
Ja,tiden har sin gilla gång,och man vet aldrig när tiden är slut om man inte har några föraningar  i förväg då?
Då är det kanske försent att ångra.
Man kan inte be nån om hjälp som man har valt bort.
Hur egoistiskt skulle inte det vara?
Valen man gör i sina liv får man stå för,hur illa det än blir i slutändan.....
Jag fick i alla fall svaren på min gåta i förrgår o jag vet i alla fall vad som komma skall.....
Nyfikenheten är en starkare drift i mitt liv än rädslan.
Det är det som gör livet vä'rt att leva.... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0