Mitten av veckan igen redan........

Hej igen min fint underbara blogg!Vaknade av att älsklingen ringde och våran extra-boende skulle komma förbi hemma o hämta grejer,så jag klev upp och gjorde mig iordning så jag kunde sätta mig i min sköna soffa och bara njuta av dagen och min frukost och mitt världs-goa kaffe......
Och titta på doctors förstås:)
Det är min underbara dag det då jag bara får njuta av mig själv och bara *vara jag*........
Jag får meditera i min ensamhet o få lugnet o få alla färger på rätt plats i kroppen.....
Varje shakra ska få jobba......

Igår gick det upp ett ljus för mig (igen).........
Som det faktiskt gör ibland?
Jag funderade lite på allt här i världen?
Jag har ganska mycket funderingar ibland?
Men bara på det som är vesäntligt?
Bara på det som jag tycker är myko?
Jag älskar myko saker......
Varför får inte *alla* vara friska?
Varför får inte *alla*vara glada?
varför får inte *alla* friska barn och inte ens *ett enda*?
Varför får inte *alla* välja sitt liv själva?
Varför får inte *alla* vara den man vill vara?
Varför måste andra lägga sig i andras liv?
Varför inte *bara* leva sitt eget liv o vara lycklig för det man har,för man kan inte få allt *tyvärr*?
Somliga ska lida hela livet i nån fruktansvärd sjukdom bara för att man ska lära sig livets svåra gåta?
Vissa går med en klackspark genom livet och klarar allt.....
Men undra om det är så egentligen?
Att man går genom livet med en klackspark menar jag?
Jag vet att livet blir som man skapar det själv......
Skapar du osämja får du det tillbaka
Skapar du kärlek får du *bara* kärlek tillbaka.
Du har mycket att ge bara genom att vara du.
Ha modet att vara den du är och låt inte andras förväntningar på dig diktera ditt liv.
Lev och uttryck din egen sanning.
Det är du själv som väljer vilka du vill leva med och älska på vår jord.
Kom ihåg det.
Ingen är perfekt i allas ögon, Men alla är perfekt i någons ögon.
Kärleken övervinner allt hur det än är.

Jag tror eller *jag vet* att alla vi människor ska få det liv som vi har skapat själva och skapar vi ett dåligt liv,så får vi alltså leva med det.....
Men *jag vet* att man kan ta steget till ett nytt liv och även börja om för att verkligen få må bra***********
Jag kan säga att jag är en av dom som gjorde det,med både mitt eget val och andras,det är jag så tacksam över att just *ni* gav mig detta mycket bättre liv fast ni inte ens menade det,men ni gjorde mig den tjänsten.....
Ta nu inte åt er äran,det är trots all mitt beslut till slut och jag som fick ett bättre normalt liv till sist.....
Med det menar jag att man får det man ger här i livet........

Att få en knuff i ryggen kan ibland vara viktigt för alla.
Men ack så fel det kan bli om man ändå inte tar egna beslut.
Tur att man till slut tar beslutet själv i alla fall.
Se godheten i det som skrämmer istället.

Ja,många funderingar kan det bli ibland och jag vet redan svaret fast jag undrar?
Det man ger får man ju tillbaka,så är det bara,allt har en mening och allt ska vi lära oss av,mer eller mindre hur det än ser ut?

Jag har kommit rätt äntligen........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0